تعلیق پروانه بهداشتی مرغداران متخلف در شهرستان نائین

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از تعلیق پروانه بهداشتی و پیگیری قانونی مرغداران متخلفی که بهداشت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند بدون هیچ‌گونه اغماض و گذشت، خبر داد.

تعلیق پروانه بهداشتی مرغداران متخلف در شهرستان نائین


به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نایین، متولی زاده افزود: یکی از عوامل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور مرغداری‌های غیر مجازی است که دارای نواقص ساختاری یا بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به جوجه ریزی می‌کنند، بنابراین این شبکه جهت جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری به شدت با موارد تخلف مشاهده یا گزارش شده برخورد می‌کند.

وی اظهار کرد: در همین راستا یک واحد مرغداری تخمگذار که بدون مجوزهای قرنطینه‌ای- بهداشتی اقدام به حمل 17 هزار پولت کرده بود، با پیگیری‌های صورت داده شده پولت‌های حمل شده به کشتارگاه انتقال پبدا کرده و نسبت به کشتار آن اقدامات لازم صورت گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین در خصوص مرغداری‌های دارای نواقص ساختاری تصریح کرد: مرغداری‌هایی در سطح شهرستان با مشکلات ساختاری وجود دارد، اگر این نواقص به نحوی باشد که باعث به مخاطره افتادن بهداشت عمومی و یا عدم کنترل بیماری در زمان بروز آن باشد به هیچ عنوان اجازه جوجه ریزی به این گونه واحدها داده نمی‌شود.

متولی زاده اضافه کرد: اما اگر نواقص ساختاری به نحوی باشد که بهداشت عمومی و صنعت پرورش طیور شهرستان را به مخاطره نیندازد و قابل اصلاح باشد با گرفتن تعهد و دادن فرصت کافی همچنین مشاوره‌های لازم در جهت برطرف کردن نواقص، اجازه جوجه ریزی به این واحدها داده می‌شود، که در همین رابطه تاکنون دو واحد مرغداری که تعهد خود را انجام نداده و نواقص خود را برطرف نکردند برخورد و پروانه‌های بهداشتی آنها تعلیق شد.

وی خاطر نشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان نایین در راستای دو وظیفه اصلی دامپزشکی یعنی پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، هم‌چنین حفظ سرمایه‌های دامی گام برمی‌دارد و در این رابطه هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی را قبول نمی‌کند و با متخلفین در زمان و شرایط مناسب با تمام امکانات قانونی که دارد برخورد می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار