ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است

رییس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است.

رییس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی غیرقانونی است.

به گزارش ایمنا، سید مسعود عسگریان با تأکید بر حفظ حقوق و تکریم جایگاه شهروندان گفت: ورود به املاک شهروندان بدون حکم قضایی تحت هیچ شرایطی مجاز نبوده و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق و تکریم جایگاه شهروندان تحت هر شرایطی اولویت نخست شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان است، اضافه کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید مدافع حقوق افراد باشیم و بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاقی هیچ مسؤولی اجازه ندارد برای اجرای قانون به حریم خصوصی افراد تخطی کند و کرامت افراد را زیر سؤال ببرد.

رییس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: همانطور که اشاره شد حفظ حقوق شهروندان در اولویت است، از اینرو کارکنان حوزه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در راستای اجرای آراء تخریب صادره از سوی کمیسیون‌های ماده 100 قانون شهرداری‌ها، بر اساس قانون و در ابتدای امر ملزم هستند اخطار رأی تخریب را با احترام و به صورت کتبی به مالکان املاک فاقد پروانه ساختمانی و یا مغایر با مندرجات پروانه ساختمانی ابلاغ کنند و در صورتی که مالکان املاک فوق در مهلت مقرر قانونی از اجرای رأی تخریب استنکاف کردند، عوامل این واحد پس از اتمام مهلت قانونی مجاز به تخریب ملک هستند .

وی در این خصوص افزود: چنانچه برای انجام عملیات تخریب نیاز به ورود به داخل ملکی که شهروندان در آن سکونت دارند ضروری باشد، بر اساس قانون در ابتدای امر بایستی با اذن و حکم مقام قضایی اجازه ورود به ملک اخذ شود که در غیر این صورت هرگونه اقدام کارکنان غیر اخلاقی و غیر قانونی است .

عسگریان یادآور شد: بر این اساس تمامی مدیران شهرداری در این گونه موارد ملزم به رعایت حقوق شهروندان هستند و هر گونه تخطی از روال قانونی پیگیری قضایی به دنبال خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات و اجرای موارد قانونی به منظور خدمات‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر شهروندی در حوزه مدیریت شهری اقدامی خلاف قانون انجام دهد بایستی با احترام و حفظ جایگاه و شخصیتش با وی رفتار قانونی کرد و کوچکترین رفتار و برخوردی خلاف این موضوع به هیچ عنوان مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نیست .


ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار