نیاز اصفهان به دو هزار تخت بیمارستانی

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شرایط فعلی به دو هزار تخت بستری در مراکز درمانی اصفهان نیاز داریم که تأمین آنها مستلزم همیاری مدیریت شهری و بخش خصوصی با نهادهای بهداشتی و درمانی است.

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شرایط فعلی به دو هزار تخت بستری در مراکز درمانی اصفهان نیاز داریم که تأمین آنها مستلزم همیاری مدیریت شهری و بخش خصوصی با نهادهای بهداشتی و درمانی است.
عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: بیمارستان میلاد اصفهان، یکی از مجهزترین مراکز درمانی کشور است که در بهترین شرایط، به بیماران ومراجعان خود، خدمات درمانی ارائه می‌دهد اما متأسفانه در سطح شهر اصفهان با کمبود شدید تخت بیمارستانی روبه‌رو هستیم به طوری که ظرفیت تمامی تخت های بستری این بیمارستان هم در حال حاضر تکمیل است.
وی با بیان اینکه بیماران زیادی در صف بستری شدن هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی به دو هزار تخت بستری در مراکز درمانی اصفهان نیاز داریم که تأمین آنها مستلزم همیاری مدیریت شهری و بخش خصوصی با نهادهای بهداشتی و درمانی است زیرا بخش دولتی با توجه به بودجه محدود خود نمی‌تواند به تنهایی در این عرصه ورود پیدا کند.
رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: برای ایجاد هر تخت بیمارستانی به ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه نیاز است که اگر این رقم را در میزان تخت مورد نیاز ضرب کنید به عدد قابل توجهی خواهید رسید که بخش دولتی توانایی تأمین تمامی آن را ندارد. بنابراین باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای حضور فعال در حوزه سلامت تشویق کرد.
وی به تعداد محدود مراکز درمانی ساخته در اصفهان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: با گذشت سال‌های متمادی تنها دو بیمارستان خانواده و میلاد ساخته شده که جوابگوی حجم بالای بیماران نیست زیرا مراجعان به این مراکز درمانی علاوه بر استان اصفهان، ساکنان استان‌های همجوار همچون چهارمحال بختیاری و خوزستان را نیز در برمی‌گیرد.
جوادی با اعلام اینکه در سال‌های گذشتهدیگر شهرهای کشور در حوزه ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی از اصفهان پیشی گرفته‌اند، گفت: متأسفانه کمبود مراکز بیمارستانی مسأله‌ای است که همه مردم از آن رنج می‌برند بنابراین باید هرچه سریع‌تر برای بهبود شرایط موجود فکری اساسی کرد.
وی خاطر نشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در اصفهان، تا هشت سال آینده باید به هشت هزار مورد برسد که برای رسیدن به این رقم، باید از همین امروز شروع کرد زیرا تا رسیدن به استانداردهای جهانی در بخش بهداشت و درمان فاصله زیادی داریم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار