برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان خرداد 96

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از موافقت سازمان اموراستخدامی برای جذب ۱۴هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی جدید خبر داد و گفت: احتمالا تا پایان خرداد اولین نوبت آزمون استخدامی را برای جذب ۱۰ هزار نفر برگزار خواهیم کرد.

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان خرداد 96


به گزارش ایمنا ، اسفندیار چهاربند با اشاره به بازنشستگی بیش از ۶۰۰۰ هزار نفر از فرهنگیان طی ۱۰ سال آینده اظهار کرد: این میزان از بازنشستگان به علت حجم وسیع جذب نیرو در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ است و اکنون این افراد در آستانه بازنشستگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم و جدی آموزش و پرورش در سال‌های آینده نحوه جذب و تربیت معلمان جدید خواهد بود که خود نیازمند تعامل با همه نهادهای تصمیم‌گیر و سیاستگذار هستیم تا این خلاء را پر کنیم.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا در سال جاری هم آموزش و پرورش آزمون استخدامی برگزار می‌کند؟ گفت: احتمالا تا پایان خرداد اولین نوبت آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد.

چهاربند ادامه داد: تا اکنون بر اساس آنچه قطعی شده و سازمان امور استخدامی پذیرفته است ۱۰ هزار نفر فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را جذب خواهیم کرد، این افراد در دوره یکساله حرفه‌آموزی شرکت می‌کنند. مجوز جذب چهار هزار و ۵۰۰ نفر دیگر برای تعهد دبیری و ورود به دانشگاه‌های تربیت دبیر و فرهنگیان اخذ و تلاش می‌کنیم این سهمیه را افزایش دهیم.

وی درباره احتمال سهمیه‌بندی در آزمون‌های استخدامی با توجه به کمبود نیروی معلم مرد اظهار کرد: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش با همه دستگاه‌ها متفاوت است، ما باید بر اساس نیاز خودمان نیرو جذب کنیم و اکنون نیاز ما در دو جنس دختر و پسر لازم است و نمی‌توانیم بگوییم که به علت مساوات استخدام، ۵۰ درصد مرد و ۵۰ درصد زن جذب می‌کنیم؛ بلکه باید ببینیم در دبیرستان پسرانه و دخترانه هر کدام چند معلم نیاز داریم.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین جنسیت در نیاز سنجی‌ها بسیار کلیدی و حساس است، شاید در دیگر دستگاه‌ها جنسیت چندان مطرح نباشد اما در آموزش و پرورش باید به ویژه در دوره متوسطه اول و دوم این موضوع را لحاظ کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار