اگر نوبت تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند گذشت، چه کنیم؟

در بین برخی شهروندان این نگرانی وجود دارد که اگر فرد به هر دلیلی نتوانست در موعد مقرر و در محلی که برای او مشخص شده حاضر شود، آیا بایستی مجددا پیش ثبت‌نام را انجام دهند و هزینه‌ای پرداخت کند یا خیر؟ بر همین اساس و برمبنای صحبت‌های معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال در چنین مواردی، افراد تنها بایستی مجددا در سامانه، نوبت گیری کنند و دیگر نیازی به پیش ثبت‌نام ندارند.

در بین برخی شهروندان این نگرانی وجود دارد که اگر فرد به هر دلیلی نتوانست در موعد مقرر و در محلی که برای او مشخص شده حاضر شود، آیا بایستی مجددا پیش ثبت‌نام را انجام دهند و هزینه‌ای پرداخت کند یا خیر؟ بر همین اساس و برمبنای صحبت‌های معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال در چنین مواردی، افراد تنها بایستی مجددا در سامانه، نوبت گیری کنند و دیگر نیازی به پیش ثبت‌نام ندارند.

معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال گفت: اگر به هر دلیلی فرد نتوانست در موعد مقرر تعیین شده در سامانه برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند مراجعه کند و به عبارت دیگر نوبتش را از دست داد بایستی مجددا وارد سایت شده و پس از وارد کردن شماره ملی در قسمتی که برای تغییر نوبت تعبیه شده،نسبت به تغییر نوبتش اقدام کند.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام کارت ملی هوشمند این روزها دغدغه بسیاری از شهروندان شده است دغدغه‌ای که برخی ممکن است برای رفع آن متحمل هزینه اضافی شوند. یکی از این دغدغه‌ها از دست رفتن نوبت ثبت‌نام است.به عبارت دیگر در بین برخی شهروندان این نگرانی وجود دارد که اگر فرد به هر دلیلی نتوانست در موعد مقرر و در محلی که برای او مشخص شده حاضر شود، آیا بایستی مجددا پیش ثبت‌نام را انجام دهند و هزینه‌ای پرداخت کند یا خیر؟ بر همین اساس و برمبنای صحبت‌های معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال در چنین مواردی، افراد تنها بایستی مجددا در سامانه، نوبت گیری کنند و دیگر نیازی به پیش ثبت‌نام ندارند.

حمید پارسایی، معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: پس از پیش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در سامانه ثبت‌احوال، زمان و محل تکمیل ثبت‌نام برای فرد مشخص می‌شود که بایستی فرد در آن زمان مراجعه کرده و نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کند.

وی ادامه داد: اما اگر به هر دلیلی فرد نتوانست در آن موعد مقرر مراجعه کند و به عبارت دیگر نوبتش را از دست داد بایستی مجددا وارد سایت شده و پس از وارد کردن شماره ملی در قسمتی که برای تغییر نوبت تعبیه شده، نسبت به تغییر نوبتش اقدام کند.

معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین در چنین مواردی دیگر نیازی به پیش ثبت‌نام و یا پرداخت مجدد هزینه نیست و تا زمانی که فرد به دفتر پست و پیشخوان برای تکمیل ثبت‌نام مراجعه نکرده، امکان تغییر نوبت برایش وجود دارد.

ارسال نظر