لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به تصویب رسید

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در صحن علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در صحن علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.
سعید نادی زاده با اشاره به تصویب لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در صحن علنی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، پروژه ای است که در سال ۱۳۸۸ منعقد شد و با گذشت سالیان سال از آغاز این پروژه به دلیل برخی مسایل و مشکلاتی که در عقد قرار داد وجود داشت ادامه روند عملیاتی پروژه متوقف شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن این پروژه مسئولان ارشد استان و شهرستان تاکید فراوانی بر رفع چالش های پیش روی این پروژه و حرکت به سمت راه اندازی آن داشتند بر همین اساس یکی از خواسته‌های مجموعه شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم از شهردار آن بود که پرونده شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر با انجام کارهای کارشناسی شده هرچه سریعتر به اتمام رسیده و این پروژه به بهره برداری برسد.
رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، شهردار زرین شهر جلسات کارشناسی را با سرمایه گذاران بخش خصوص در راستای رفع چالش های پیش روی این پروژه در دستور کار قرار داد و پس از شش ماه لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در ۲۱ فرودین ماه سال جاری به شورای اسلامی زرین شهر تقدیم شد.
وی ادامه داد: پس از تقدیم لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به شورای اسلامی این شهر بالغ بر هشت جلسه کارشناسی با حضور شهردار، کارشناسان شهرداری، وکیل پرونده و... برگزار و در خصوص این لایحه به بحث و گفت و گو پرداخته شد.
نادی زاده اضافه کرد: در لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر توافقاتی انجام گرفته و امتیازهای از قبیل افزایش ۱۰ هزار متر مربع کاربری جدید تجاری، ۱۰ غرفه باربری پنج‌هزار متری در کاربری‌های عمومی، قابلیت تغییر نقشه شهرک، اخذ امتیاز دریافت تعرفه ورودی، حذف تعهد شهرداری در خصوص احداث تقاطع همسطح ورودی و... را برای شهر وشهرداری به دست آمده است.
وی عنوان کرد: در هر حال اتفاقات متعددی در مذاکرات رخ داده و منجر به تنظیم لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر شده بود هرچند این دستاوردها شاید به حدی که باید و شاید مطلوب نبوده اما قطعا بهترین انتخاب برای وضعیت فعلی شهرک به شمار می آمد که باید مورد بررسی قرا می گرفت تا در صورت تصویب به مرحله اجرا برسد.
رییس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: نکته مهم و حایز اهمیت آن است که بخش خصوصی به شدت به اجرایی شدن قراردادی که در ابتدای امر منعقد شده بود پافشاری می کرد و با وضعیت موجود بیش از این حاضر به گفت وگو و امتیاز دادن برای اجرایی شدن پروژه نبودند.
وی افزود: طی مدتی که لایحه متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به شورای اسلامی تقدیم شده بود با بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان نیز صحبت هایی انجام گرفت و همه آنها معتقد به رفع چالش‌های پروژه شهرک حمل و نقل به صورت تعاملی و راه‌اندازی هرچه سریعتر این پروژه بودند.
نادی زاده تصریح کرد: آنها معتقد بودند با راه اندازی شهرک حمل ونقل کالای زرین شهر نه تنها مشکلات گذشته رفع خواهد شد بلکه بهره مندی شهرستان لنجان از صنعت حمل و نقل اتفاقات میمونی را برای این شهرستان رقم خواهد زد.
وی ادامه داد: امیدوارم با تصویب این لایحه مسیر روشنی برای پیشبرد یکی از پروژه های مهم زمین مانده شهرداری زرین شهر رقم بخورد و کام شهروندان شیرین شود.
رییس شورای اسلامی زرین شهر متذکر شد: در لایحه‌ متمم قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به‌ صراحت آمده است که بخش خصوصی با موافقت سازمان حمل و نقل و راهداری استان باید ظرف مدت سه ماه در این شهرک مستقر شوند و فعالیت خود را آغاز کنند.
وی یاداور شد: طبق اظهارات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان بخش خصوصی تا سه ماه آینده با استقرار کانکس در مکان های تعیین شده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و شهرداری نیز در طی این مدت روال کمیسیون ماده پنج و موضوعاتی از این قبیل را پیگیری کرده و برخی زیرساخت های لازم را مهیا می سازد.
نادی زاده گفت: نباید فراموش کرد توقف پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تا به امروز باعث اتلاف زمان بهره‌برداری شده و طبق نظر کارشناسان معطل ماندن پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ و چند ده میلیاردی به ضرر شهرداری و همچنین بخش خصوصی بوده و فاصله گرفتن از زمان بهره برداری پروژه، توجیه اقتصادی طرح از بین خواهد رفت.
وی در پایان با تشکر از شهردار زرین شهر، کارشناسان شهرداری و کلیه کسانی که در خصوص این لایحه متمم این پروژه مشورت های کارشناسی شده ارایه داده بودند، تصریح کرد: قطعا با رفع مشکلات پیش روی پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و راه اندازی این پروژه عظیم، این مهم نشان خواهد داد شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر نقش حمایتی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد و امیدواریم بخش خصوصی نیز توجه ویژه ای به اجرای تعهدات خود داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار