کاهش 21 درصدی ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: پيگيري و اجراي دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده در استان با مشاوره به 3700 زوج متقاضی طلاق باعث کاهش 21 درصدی ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: پيگيري و اجراي دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده در استان با مشاوره به 3700 زوج متقاضی طلاق باعث کاهش 21 درصدی ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه شده است.
به گزارش فارس ، جوامع امروز با پدیده‌ها و آسیب‌های گوناگونی در حوزه‌های مختلف رو به رو بوده و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و همچنین تنوع آن، بسیاری از خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.
طلاق به عنوان یکی از بحران‌های اجتماعی که زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود نیازمند برنامه‌ریزی، هدایت و آموزش است و نقش مشاوره را در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق نباید نادیده گرفت؛ اداره مراکز مشاوره خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان یکی از رسالت‌های خود را آموزش، تربیت و مشورت مراجعه‌کنندگان و جامعه هدف خود دانسته و در حوزه کاهش طلاق اقدامات مشاوره‌ای و بهزیستی متعددی انجام داده است.
*کاهش 21 درصدی ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه
محمدرضا قنبری با بیان این‌که واحد مشاوره خانواده به استناد ماده 33 آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده، شش جلسه شورای مشورتی در سال 1396 تشکیل داده است، اظهار داشت: انعقاد قرارداد با 32 مرکز مشاوره جهت ارجاع متقاضیان طلاق توافقی و غیرتوافقی و همچنین برگزاری 6 کارگاه آموزشی مشاوره طلاق جهت مشاوران منتخب با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی مشاوره طلاق از جمله اقدامات حوزه هماهنگی و راهبردی در سال جاری بوده است.
وی تعیین دو بازرس برای بررسی کیفیت فعالیت‌ها، تجزیه، تحلیل و ارزیابی کمی و کیفی مراکز مشاوره تحت قرارداد را در راستای پیگیری و اجرای شیوه‌نامه اداره مراکز مشاوره خانواده استان خواند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان مشاوره با 3 هزار و 870 زوج را باعث کاهش 21 درصدی ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه دانست و افزود: این مشاوره که یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه هماهنگی و راهبری به حساب می‌آید با پیگیری و اجرای دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده استان اصفهان انجام شده است.
*عملیاتی‌سازی آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان با اقدام و عمل
اعتیاد نیز به عنوان مسأله‌ای که جامعه را به خود درگیر کرده است بیماری ویرانگری که نه فقط مردان بلکه زنان و کودکان را به شیوه‌های مختلف با خود درگیر کرده است، آسیب‌های اعتیاد به اندازه‌ای گسترده است که نه فقط شخص معتاد و خانواده او بلکه جامعه و کشور را دچار خسران می‌کند.
نگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به موضوع اعتیاد نه تنها پیشگیرانه بلکه آینده‌نگرانه است، این معاونت برای عملیاتی شدن آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در دستگاه‌های مسؤول به بهزیستی، اشتغال و کارآفرینی، ترک، خانواده و دیگر مسائل مهم معتادان توجه نشان داده و اقداماتی را در این حوزه انجام داده است.
به گفته وی 180 نفر از مراجعان دادسرای انقلاب در سال جاری به اداره‌کل بهزیستی جهت ورود به مرکز ماده 16 و شرکت در دوره‌های مهارت‌های زندگی معرفی شده‌اند.
*تشکیل 128 ساعت کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی
قنبری از تشکیل 128 ساعت کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی، پنج جلسه نشست تخصصی با تیم درمانگر، سه بازدید از مرکز ماده 16 و سه بازدید از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مواد مخدر خبر داد.
وی از برگزاری چهار جلسه پیگیری آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان جهت شناسایی دستگاه‌ها با هدف تأمین بخشی از بودجه برای اجرای آئین‌نامه، بررسی ظرفیت دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی و برگزاری جلسات آموزشی دوره‌های امید سخن گفت.
به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان ارسال شیوه‌نامه اجرایی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همچنین تنظیم تفاهم‌نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دستگاه‌های ذیربط از دیگر اقدامات جهت عملیاتی شدن آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در دستگاه‌های مسؤول است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار