«شیش و بش» در فلاورجان به صحنه می رود

نمایش کمدی «شیش و بش» به نویسندگی محمد چرمشیر و با کارگردانی اسماعیل رهنما تا ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر شهدای هنرمند فلاورجان روی صحنه می رود.

«شیش و بش» در فلاورجان به صحنه می رود

کارگردان این نمایش در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: «شیش و بش» جزو نمایش های کمدی اشتباهات و سوءتفاهم به شمار می رود. متن اثر نوشتۀ محمد چرمشیر است که در هفدهمین جشنوارۀ نمایش سنتی هم روی صحنه رفته و از ۱۷ اردیبهشت ماه اجرای خود را در فلاورجان آغاز کرده است.

اسماعیل رهنما تصریح کرد: این نمایش روایتگر زندگی دو همسایه در زمان قاجار است که آن ها از یک مغازه سهم مشترک دارند، خانوادۀ یزدی ۴ دانگ دارد و خانوادۀ ترک ۲ دانگ. ماجرا از جایی آغاز می شود که خانوادۀ یزدی قصد خرید ۲ دانگ همسایه را می کند و بر سر همین مسئله بین این دو خانواده مشکل به وجود می آید و در نهایت همین دعواها موجب وصلت های بسیاری هم بین این دو خانواده می شود و...

وی افزود: مدت زمان نمایش ۵۰ دقیقه بود که به خاطر بهتر کردن ریتم نمایش آن را به ۱۰۰ دقیقه رساندیم.

وی ادامه داد: «شیش و بش» حال و هوای سنتی دارد اما شکل و شمایل نمایش های سنتی که شامل مرشد و حاجی هستند را ندارد ولی نمونه ای از این کاراکترها در شخصیت ها دیده می شود و چالش های بسیاری نیز در آن وجود دارد که با رعایت ریتم، موضوع نمایش را بیان می کند.

این کارگردان همچنین اظهار داشت: بعد از ماه رمضان اجرای این نمایش را در شهر اصفهان ادامه خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به نام عوامل گفت: در این نمایش محسن مختاری به عنوان طراح صحنه، هاشم شمس به عنوان طراح لباس، مریم فولادی به عنوان منشی صحنه، محمد اله دادیان به عنوان نورپرداز، محمد صفری به عنوان مدیر صحنه، علیرضا رهنما به عنوان دستیار صحنه، فاطمه کریمی به عنوان دستیار لباس، فهمیه قاسمی به عنوان طراح پوستر، زهرا حسینی به عنوان گریمور، علیرضا پوده به عنوان عکاس، طاها قاسمی برای هماهنگی، سید امین میرلوحی و داوود احمدی برای موسیقی و مجتبی کیانی به عنوان مشاور کارگردان، مدیر گروه و برنامه ریز فعالیت دارند.

گفتنی است، اسماعیل رهنما در این نمایش به همراه عباس فخری، غزاله فخری، آخر قاسمی، احمد ایزدی، ناهید عابدی، لاله بالانچ، مهدی غنی زاده، یلدا مرادی، رامین کیانی، فرزاد قاسمی، مهدی توکلی، امیر رهنما و علی قاسمی ایفای نقش می کند.

علاقمندان برای دیدن این کمدی پر بازیگر می توانند تا ۲۲ اردیبهشت ماه هر روز رأس ساعت ۲۰ به سالن آمفی تئاتر شهدای هنرمند فلاورجان واقع در فلاورجان، خیابان فردوسی مراجعه کنند. /

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار