توسعه فعالیت‌های سینمایی در دستور کار شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم شهر اصفهان در مصوبه‌ای در اواخر زمستان سال ۹۶، وظایفی را برای شهرداری در راستای توسعه فیلم و سینما تعریف کرد. در این مصوبه، شهرداری موظف است در سازمان خود بخشی را برای توسعه سینما مشخص کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم شهر اصفهان در مصوبه‌ای در اواخر زمستان سال ۹۶، وظایفی را برای شهرداری در راستای توسعه فیلم و سینما تعریف کرد. در این مصوبه، شهرداری موظف است در سازمان خود بخشی را برای توسعه سینما مشخص کند.
به گزارش ایمنا، کوروش خسروی شامگاه (دوشنبه) در نخستین جلسه هم‌اندیشی شهر خلاق، نقش‌ها و مسئولیت‌ها در رابطه با بستر شکل‌گیری شهر کارآفرین و ارتباط آن با شهر خلاق اظهار کرد: شش آیتم تدوین شده در سال ۲۰۰۷ برای شبکه خلاق شامل انسان توانمند و هنرمند، زیرساخت‌هایی مانند اینترنت پرسرعت، قوانین و مقررات تسهیل‌گر، حمایت غیر مداخله گرایانه، دسترسی آسان به بازار جهانی و منابع مالی خطر پذیر است که با کارآفرین مشارکت می‌کند.
وی با بیان اینکه شهر کارآفرین می‌تواند اکوسیستم لازم را برای توسعه صنایع خلاق فراهم کند، افزود: منظور از صنایع خلاق تنها صنایع دستی نیست، بلکه تحقیق و توسعه، هنر طراحی، ادبیات فیلم و برگزاری رویدادهای مرتبط با خلاقیت و نوآوری نیز شامل آن می‌شود، در همین راستا چند استادیوم بازی‌سازی در شهر وجود دارد و همانقدر نقش ایفا می‌کند که بازار صنایع دستی نقش ایفا می‌کند، افزون بر آن وجود دانشگاه هنر نیز در این راستا مؤثر و ضروری است.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چگونه مدیریت شهری می‌تواند فضای خلاقیت را به وجود آورد؟ گفت: شورای پنجم شهر اصفهان در مصوبه‌ای در اواخر زمستان سال ۹۶ وظایفی را برای شهرداری در راستای توسعه فیلم و سینما تعریف کرد. در این مصوبه، شهرداری موظف است در سازمان خود بخشی را برای توسعه سینما مشخص کند.
وی در رابطه با تربیت نیروی انسانی برای توسعه صنعت فیلم اظهار کرد: لازم است نیروی انسانی بسیار و ماهری تربیت کنیم تا کارگردانان بهتری را داشته باشیم در این راستا لازم است به بازاریابی برای تربیت نیروی انسانی از راه مذاکره با هنرمندان کمک شود، البته در این زمینه نه تنها رصد و بررسی نداریم بلکه عمل و فعالیت هم نداریم. افزون بر آن لازم است مشارکت شهروندان را برای جذب سرمایه در زمینه سینما جلب کنیم.
خسروی گفت: برای بهبود اکوسیستم لازم است به کمبودها بپردازیم با این حال محور چهارباغ در هفته هنر اصفهان با مشارکت شهرداری و اتاق بازرگانی متحول شد که کم از نصب مجسمه کاوه آهنگر نبود. در همین راستا امیدورایم با کمک شهرداری، حضور هنرمندان و نوآوران اصفهان را در بازارهای جهانی فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: لازم است حضور هنرمندان را در صدها شهر جهان ایجاد کنیم تا حکومت‌های دیگر برای فروش کالایشان دست به سوی ما دراز نکنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار