باقالا محصولی مفید برای درمان بیماری‌ها

از خواص باقالا همین بس که داروی سلامت قلب و عروق است و پتاسیم فراوان موجود در ان برای افزایش هوش کودکان فوق العاده عمل می کند.

از خواص باقالا همین بس که داروی سلامت قلب و عروق است و پتاسیم فراوان موجود در ان برای افزایش هوش کودکان فوق العاده عمل می کند.
خواص خوردن باقالا برای کودکان و بزرگسالان
فصل بهار زمان رشد باقالاست ، خوردنی خوشمزه ای که هرکسی با توجه به ذائقه اش از آن استفاده می کند . یکی از متخصصان تغذیه از مواد معدنی و ویتامین های سرشار باقالی گفت و حدیثی از امام رضا را برای تاکید بر اهمیت مصرف باقالی مطرح کرد.
ویتامین ها و خواص باقالا
یک متخصص تغذیه درمورد باقلا گفت:باقالا در دو نوع خشک( طبعی سرد و خشک) و تازه( طبعی سرد و تر) سرشار از ویتامین های A، B، C و املاح معدنی مانند آهن و فسفر است. وی این گیاه را همچنین حاوی مواد مغذی لازم برای بدن از جمله پتاسیم و ویتامین K دانست و ادامه داد:ویتامین A موجود در آن برای سلامت پوست، تقویت بینایی و رشد استخوان ضروری است و پتاسیم آن علاوه بر تنظیم عملکرد قلب، در حفظ فشارخون طبیعی به بدن کمک زیادی می کند.
خواص باقالا و سرکه
اقلا دارای ماده ای به نام فیتین Phytine می باشد که بسیار مغذی است و تقویت کننده بدن است. این ماده کلسیم بدن را تامین می کند. باقلا غذای خوبی است برای دوران نقاهت. همچنین فسفر قابل توجه در باقلا برای گروه سنی کودکان منجر به تقویت بهره هوشی می شود.
ت اکید امام رضا (ع) بر خواص باقالا
این متخصص تغذیه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) درباره باقلا که ساق ها را محکم و خون تازه در بدن تولید می کند، گفت:مصرف این خوراکی از ابتلا به پوکی استخوان و یبوست جلوگیری کرده و درحقیقت مغز قلم استخوان ها را تقویت می کند، همچنین پتاسیم آن برای سلامت قلب و عروق مفید است.
وی یادآور شد:پختن باقلا با آب سرکه و آب و خوردن آن با پوست در درمان اسهال مزمن موثر است.
گفتنی است؛ مصرف زیاد باقلا موجب نفخ و سنگینی معده می شود و در برخی افراد به دلیل نقص وراثتی کمبود آنزیمی یا فاویسم، می تواند باعث تشدید کم خونی شود به همین دلیل این افراد باید در مصرف باقلا جوانب احتیاط را رعایت کنند.
منبع: نمناک

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار