کاهش قیمت میوه به دلیل افزایش عرضه

این روزها در هر مغازه‌ای نوبرانه‌های بهاری عرضه می‌شود و قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته با روند نزولی همراه بوده که مهم‌ترین دلیل آن نیز افزایش عرضه نسبت به دوره مشابه بوده است.

این روزها در هر مغازه‌ای نوبرانه‌های بهاری عرضه می‌شود و قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته با روند نزولی همراه بوده که مهم‌ترین دلیل آن نیز افزایش عرضه نسبت به دوره مشابه بوده است.
به گزارش فارس، بازار میوه و تره‌بار شهر این روزها به استقبال نوبرانه های بهار رفته است که به‌نوبه خود نیز پرطرفدار هستند. این روزها در هر مغازه‌ای نوبرانه‌های بهاری عرضه می‌شود و در مقایسه‌ای که صورت گرفته است، قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته با روند نزولی همراه بوده که مهم‌ترین دلیل آن نیز افزایش عرضه نسبت به دوره مشابه بوده است.
در سال گذشته بحث سرمازدگی نیز در افزایش قیمت محصولاتی نظیر آلوچه، ازگیل و زردآلو نقش بسزایی داشت و به دلیل کم شدن این محصولات، قیمت‌ها در بازار افزایش‌یافته بود. اما قیمت‌های بالای این محصولات که هرساله با ورود این نوبرانه ها مشاهده می‌شد، در سال جاری چندان پابرجا نماند و بلافاصله افت کرد.
بر اساس آخرین نرخ عمده‌فروشی میوه و تره‌بار در استان اصفهان، هر کیلو آلوچه از 4 هزار تومان تا 7 هزار تومان به فروش می‌رسد و هر کیلو آلوچه ممتاز نیز به ارزش 10 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین هر کیلو ازگیل نیز از 5 هزار تومان تا 8 هزار تومان در میادین اصفهان به فروش می‌رسد که قیمت ممتاز این محصول نیز 10 هزار تومان برآورد شده است.
زردآلو پیش رس نیز در میادین میوه و تره‌بار بسته به نوع آن از 8 هزار تومان تا 20 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. هر کیلو گیلاس مشکی نیز 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان در سطح معمولی و 16 هزار تومان در سطح مرغوب به فروش می‌رسد. هر کیلو گیلاس بومی نیز از 15 هزار تومان تا 20 هزار تومان در انواع مختلف آن عرضه می‌شود.
قیمت هر کیلو توت سفید نیز از 4 هزار تومان تا 8 هزار تومان تعیین‌شده است و همچنین 10 هزار تومان در سطح ممتاز آن است و توت سیاه نیز از 6 هزار تومان تا 10 هزار تومان به فروش می‌رسد.
در این میان قیمت دیگر اقلام میوه و تره‌بار به شرح زیر گزارش‌شده است:
آناناس کارتنی از 30 هزار تومان تا 70 هزار تومان و 100 هزار تومان در سطح ممتاز، هر کیلو به از 2 هزار تومان تا 4 هزار تومان، هر کیلو پرتقال در انواع مختلف از 2 هزار تومان تا 5 هزار تومان، هر کیلو توت‌فرنگی گلخانه‌ای اصفهان از 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان و 14 هزار تومان در سطح ممتاز، هر کیلو توت‌فرنگی سنندج از 3 هزار تومان تا 7 هزار تومان، هر کیلو خربزه ملون و خربزه آناناسی از 800 تومان تا یک هزار و 500 تومان، هر کیلو خربزه بذر مشهدی از یک هزار تومان تا 2 هزار تومان، انواع طالبی از یک هزار و 500 تومان تا 2 هزار و 500 تومان، انواع سیب‌درختی از 2 هزار تومان تا 3 هزار و 500 تومان، هر عدد نارگیل خوراکی از یک هزار و 200 تومان تا 2 هزار و 400 تومان، هر کیلو هندوانه از 500 تومان تا یک هزار تومان، هر کیلو هندوانه آناناسی از 800 تومان تا یک هزار و 200 تومان.
همچنین قیمت هر کیلو موز نیز در میادین اصفهان از 5 هزار تومان تا 5 هزار و 700 تومان در سطح معمولی و 6 هزار و 800 تومان در سطح ممتاز نرخ‌گذاری شده است.
در این میان با نزدیک شدن به ایام ماه رمضان و افزایش تقاضا برای محصول خرما، در این روز بر اساس نرخ نامه تعیین‌شده از سوی اتحادیه عمده‌فروشی میوه و تره‌بار، هر کیلو رطب در نوع معمولی 4 هزار تومان، 5 هزار و 300 تومان در نوع سطلی و 7 هزار تومان در نوع مضافتی تعیین‌شده است.
در بخش صیفی‌جات نیز نوبرانه های فصل بهار به بازار عرضه‌شده‌اند و در نوع خود پرطرفدار هستند. کنگر، برگ مو و موسیر از این دسته هستند.
هر کیلو کنگر از یک هزار و 500 تا 2 هزار و 700 تومان در میادین اصفهان به فروش می‌رود، هر کیلو موسیر از 8 هزار تومان تا 15 هزار تومان نرخ‌گذاری شده است و هر کیلو برگ مو نیز در قیمت 3 هزار تومان تا 6 هزار تومان عرضه می‌شود.
در این میان دیگر محصولات صیفی‌جات نیز بر اساس آخرین نرخ نامه ارائه‌شده از سوی اتحادیه صنف عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان به شرح زیر است:
هر کیلو بادمجان گلخانه از یک هزار و 500 تومان تا 2 هزار و 200 تومان، هر کیلو باقالا از 400 تومان تا 900 تومان، هر کیلو بلال مکزیکی از یک هزار و 800 تومان تا 2 هزار و 300 تومان، هر کیلو بامیه از 4 هزار تومان تا 7 هزار تومان، هر کیلو سیب‌زمینی از 500 تومان تا هزار تومان، هر کیلو سیر خشک از 4 هزار تومان تا 7 هزار تومان، هر کیلو سیر تازه از هزار تومان تا 4 هزار و 500 تومان در نوع علفی و 7 هزار و 500 تومان در نوع پاک‌شده، هر کیلو سبزی‌خوردن از یک هزار و 500 تومان تا 2 هزار و 200 تومان، هر کیلو سبزی خورشتی از هزار تومان تا هزار و 400 تومان، هر کیلو فلفل دلمه سبز از 700 تومان تا 2 هزار و 200 تومان، هر کیلو فلفل دلمه رنگی از 2 هزار تومان تا 5 هزار تومان، هر کیلو قارچ از 4 هزار تومان تا 7 هزار تومان، هر کیلو قمری از 500 تومان تا یک هزار و 200 تومان و گوجه گلخانه‌ای از 700 تومان تا یک هزار و 500 تومان.
لازم به ذکر است قیمت‌های اعلام‌شده بر اساس قیمت‌های عمده‌فروشی است و سود خرده‌فروشی در نظر گرفته‌شده برای اقلام میوه از 15 تا 20 درصد است و این رقم برای سبزیجات بین 25 درصد تا 40 درصد تعیین‌شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار