خدمت‌رسانی به گردشگران مرنجاب استاندارد نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هنوز خدمات‌رسانی به گردشگران در منطقه گردشگری کویر مرنجاب از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هنوز خدمات‌رسانی به گردشگران در منطقه گردشگری کویر مرنجاب از استانداردهای لازم برخوردار نیست.
به گزارش فارس، ابوالفضل معینی‌نژاد فرماندار شهرستان آران و بیدگل صبح امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دیدار کرد.
فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پس از ارائه گزارش فرماندار شهرستان آران و بیدگل از آخرین وضعیت گردشگری در کویر مرنجاب، با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در محور شمال استان اصفهان اظهار کرد: کویر مرنجاب یکی از مهم‌ترین محورهای تاریخی و گردشگری در شمال استان اصفهان به شمار می‌رود، بنابراین در سال‌های گذشته با حمایت از بخش خصوصی تلاش کرده‌ایم تا توسعه گردشگری در این منطقه نهادینه شود.
وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی از کویر مرنجاب افزود: با توجه به نهادینه شدن صنعت گردشگری در کویر شمالی استان اصفهان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هنوز خدمات‌رسانی به گردشگران در این منطقه از استانداردهای لازم برخوردار نیست، بنابراین تلاش داریم تا با جلب همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط در سطح استان و شهرستان، استانداردهای لازم را در این منطقه ایجاد کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در کویر مرنجاب گفت: ثبت ملی حریم تاریخی منطقه به ویژه کاروانسرای تاریخی مرنجاب و تصریح در تهیه طرح جامع گردشگری کویر و شهرستان آران و بیدگل از اقدامات این اداره کل بوده که در سال‌های گذشته تلاش شده تا با جلب همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط از جمله پلیس، قوه قضائیه، شهرداری‌ها، اورژانس، مخابرات و سایر نهادها بتوانیم خدمات بهتری را به گردشگران ارائه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف تمامی هم و غم خود را در سال 97 جهت ساماندهی گردشگری در این منطقه به کار خواهیم بست و تلاش می‌کنیم تا از طریق اخذ مصوبات کارگروه گردشگران و میراث فرهنگی استان، امکانات لازم را جهت خدمات‌رسانی به گردشگران بسیج کنیم.
اللهیاری همچنین با اشاره به کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه باستانی «ویگل» در شهرستان آران و بیدگل اذعان داشت: در سال 1397 اعتبارات مناسبی جهت ادامه روند کاوش و مطالعات این منطقه باستانی ارائه خواهد شد که امیدواریم با ادامه این روند به اطلاعات جدیدی از تمدن غنی نیاکان در این منطقه در پیش از 3 هزار سال قبل دست یابیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار