ذخیره خون در استان اصفهان به ۶ روز رسید

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به تعیین یک شیفت اضافه برای خون گیری در ماه رمضان گفت: ذخیره خون در استان اصفهان به ۶ روز رسید.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به تعیین یک شیفت اضافه برای خون گیری در ماه رمضان گفت: ذخیره خون در استان اصفهان به ۶ روز رسید.
مجید زینلی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه یک پایگاه در پل خواجو اصفهان برای خون گیری بعد از افطار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: وضعیت خون استان در حال حاضر خوب است اما با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است از مردم می خواهیم در ماه رمضان هم مانند ماه‌های دیگر انتقال خون را یاری کنند.
وی افزود: از ابتدای فروردین 97 تا 22 اردیبهشت 25 هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 19 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ذخیره خون در استان اصفهان بیش از 6 روز است و مشکلی در این زمینه نداریم و امیدواریم در ماه مبارک نیز با همکاری مردم مشکلی نداشته باشیم.
وی افزود: اهدا کنندگان بیشتر از گروه‌های خونی مثبت هستند به همین دلیل ذخیره خونی ما نیز بیشتر از گروه خونی مثبت است.
زینلی با بیان اینکه 65 درصد از اهداکنندگان خون، اهدا کننده مستمر هستند، گفت: 97 درصد از اهدا کنندگان آقایان و 3 درصد خانم‌ها هستند.
وی با اشاره به نوبت گیری اینترنتی برای خون دهی اظهار داشت: مردم اصفهان می‌توانند از طریق سایت سازمان انتقال خون استان به نشانی www.ebto.ir و یا به نشانی وب سایت سازمان Esfahan.ibto.ir مراجعه کنند و اینترنتی نوبت بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار