اختصاص ۷۴ هزار میلیارد ریال به واحد‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: امسال ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحد‌های صنعتی کشور اختصاص یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: امسال ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحد‌های صنعتی کشور اختصاص یافت.
به گزارش صداوسیما؛ معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی کاشان گفت: بخش بزرگی از صنایع کشور کوچک و نیازمند بازسازی، نوسازی و تبدیل شدن به صنایع کوچک روستایی، شهرک های صنعتی و رونق دادن صنعت در حوزه صادرات است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور افزود: 30 میلیارد ریال از این اعتبار از منابع بانک ها و بقیه از بودجه دولتی تامین می شود.
آقای صادق نجفی گفت: علاوه بر این، یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات با کارمزد چهار، شش و با سرمایه در گردش 10 درصد برای واحدهای صنعتی در شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر و نواحی روستایی در امسال پرداخت می شود.
وی افزود: نخستین بار هزار و 300 میلیارد تومان در بودجه امسال برای مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده و صندوق های ضمانتی و حمایتی همچون صندوق های ضمانت صادرات و ضمانت سرمایه گذاری های کوچک حمایت می شود تا خطرپذیری تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمتر شود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت حاشیه سود را در صنایع کوچک و متوسط بین پنج تا 15 درصد بیان کرد و افزود: 92 درصد صنایع کشور صنایع کوچک است و کارآفرینان برای ایجاد شرکت دانش بنیان در قسط های 60 ماهه با مشوق خاص تسهیلات دریافت می کنند.
صادق نجفی همچنین از واگذاری تمام اختیارات این سازمان به مدیران استانی خبر داد و گفت: پس از واگذاری این اختیارات بیش از 40 درصد مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی برطرف شده است.
وی افزود: طرح راستی آزمایی باهدف شمارش واحدهای صنعتی فعال و دارای مشکل با محوریت برنامه ریزی و داشتن سند توسعه صنعت در کشور تا پایان تیر امسال اجرا می شود تا بتوان برای رفع مشکل این واحدهای صنعتی برنامه ریزی کرد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار