کودکان کار در اصفهان باندی نیستند/ 440 کودک کار شناسایی شده‌اند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: کودکان کار در استان اصفهان در قالب باند یا شبکه کار نمی‌کنند و تاکنون هیچ باندی در این خصوص شناسایی نشده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: کودکان کار در استان اصفهان در قالب باند یا شبکه کار نمی‌کنند و تاکنون هیچ باندی در این خصوص شناسایی نشده است.
مجتبی ناجی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آمار کودکان کار استان اصفهان در سال 96 اظهار کرد: سال گذشته 440 کودک کار و خیابان در مراکز بهزیستی استان اصفهان پذیرش شدند.
وی افزود: بخشی از کودکان پذیرش‌شده در بهزیستی ترخیص شده‌اند که البته برخی از آنان اتباع بودند؛ براساس آمار سال 95، 40 درصد کودکان کار و خیابان در استان اصفهان اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان بوده‌اند.
* 440 کودک کار شناسایی شده‌اند
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که آمارگیری کودکان کار 3 ماه به 3 ماه است، گفت: از میان 440 کودک کار استان اصفهان، 131 دختر و 309 تن از آن‌ها پسر هستند.
وی به فعالیت مرکز حمایتی کودکان کار در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز با کمک خیران و بودجه بهزیستی، 177 کودک کار از 440 کودک کار استان اصفهان را تحت پوشش خود قرار داده است.
ناجی خاطرنشان کرد: کودکان کار و خیابان در استان اصفهان زیر نظر مرکز حمایتی‌آموزشی کودک و خانواده خدمات روزانه آموزشی دریافت می‌کنند.
* کودکان کار در اصفهان باندی نیستند
وی با بیان این که 80 تا 90 درصد کودکان کار حمایت‌پذیر هستند، اذعان داشت: ساماندهی کودکان کار نیازمند هماهنگی بین بخشی و وحدت رویه بیشتری میان بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی است.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که بسیاری از کودکان کار در استان اصفهان دارای خانواده هستند، یادآور شد: بخشی از کودکان کار در استان اصفهان دارای مشخصات و پرونده هستند.
وی تصریح کرد: کودکان کار در استان اصفهان در قالب باند یا شبکه کار نمی‌کنند و تاکنون هیچ باندی در این خصوص شناسایی نشده است.
* رفتار مردم از روی ترحم و دلسوزی است
ناجی مشکلات معیشتی و فقر فرهنگی را از جمله اصلی‌ترین دلایل کار اجباری کودکان دانست و اضافه کرد: کودکی که به جای تحصیل و بازی در دوران کودکی خود مجبور به کار شود، به عنوان کودک کار شناخته می‌شود.
وی با بیان این که رفتار مردم با کودکان کار از روی ترحم و دلسوزی است، ادامه داد: براساس قانون اداره کار، مجوزی برای به کارگیری کودکان زیر 15 سال وجود ندارد و هیچ کارفرمایی حق این کار را ندارد.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: به کارگیری کودکان برای کارآموزی، کارورزی و یا ارائه آموزش‌های حرفه‌ای بلامانع است ولی در غیر این صورت غیرقانونی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار