چرا حجم بستههای اینترنتی زود تمام میشود؟
اکثر کاربران از زود تمام شدن حجم بسته های اینترنتی گله دارند که کارشناسان برای احل این مشکل راهکارهایی ارائه داده اند.
اکثر کاربران از زود تمام شدن حجم بسته های اینترنتی گله دارند که کارشناسان برای احل این مشکل راهکارهایی ارائه داده اند.
به گزارش ایسنا، ممکن است برخی کاربران از اتمام زود هنگام حجمبسته اینترنتیخود گلهمند باشند. بعضا گفته میشود که این اتفاق به دلیل بهروزرسانی و فعالیت خودکار نرمافزارهای نصب شده روی دستگاههای کاربر (گوشی، تبلت و...) در زمان اتصال به اینترنت یا استفاده از نرم افزارهای مالتی مدیا (مثل اینستاگرام و ...) یا هک شدن احتمالی مودم میافتد. اما کارشناسان راهکارهایی پیشنهاد میکنند که میتوان از آن روشها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنتهمراه استفاده کرد.
یکی از راههای پیشنهادی، استفاده از پنل E-Care شرکت ها و نرم افزارهای موبایلی و تطابق آن میزان مصرف واقعی برای کنترل و مدیریت مصرف بهتر، مشاهده و کنترل تاریخچه میزان مصرف در بازههای زمانی مختلف است.
مراجعه به مودم مشترک و بررسی وضعیت آپلود و دانلود ثبت شده فرآیند تست و بررسی صحت اطلاعات پنل کاربری هم مورد دیگری است که میتواند از سوی کاربر انجام شود. جهت انجام تست و بررسی صحت وضعیت ترافیک مصرفی، کاربر در پنل اختصاصی خود باید مراحل زیر را انجام دهد:
1. قطع همزمان ارتباط اصلی مودم و تمام دستگاه های متصل به جز یک دستگاه مجهز به نرم افزار تست و مدیریت میزان مصرف ITM, DU-Meter, STG) My data manager )
2. اتصال مجدد ارتباط مودم
3. راه اندازی نرم افزار اندازه گیری حجم ترافیک اینترنت و ثبت ترافیک مصرفی در زمان تست
4. شروع استفاده از اینترنت(وب گردی، شبکه های اجتماعی، پخش ویدئو، دانلود و آپلود)
5. قطع ارتباط و اندازه گیری میزان مصرف در طول بازه اتصال و مقایسه ان با موارد ثبت شده درCRM یا پنل کاربری مشترک در همان بازه اتصال
سامانه سنجش سرعت
1. ورود به پرتال سازمان به آدرس www.CRA.ir مراجعه به بخش خدمات الکترونیک و انتخاب پنجره سامانه سنجش سرعت شرکت مورد نظر
2. انتخاب یکی از سرورهای داخل و خارج شبکه و اپراتور
3. ملاحظه نتایج تست شامل مقادیر تاخیر، سرعت دانلود و آپلود و ...
4. ثبت نتایج تست و ارائه کد رهگیری به مشترک
5. امکان مشاهده و صحت سنجی نتایج تست در پنل کاربری و سوابق مشترک