مخالفت فرماندار اصفهان با افزایش نرخ بلیط اتوبوس

فارس از نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان در سال 97 و مخالفت فرماندار اصفهان با مصوبه شورای شهر گزارش می‌دهد.

فارس از نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان در سال 97 و مخالفت فرماندار اصفهان با مصوبه شورای شهر گزارش می‌دهد.
عصر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان به میزبانی ناحیه 6 آموزش و پرورش برگزار شد.
حجت‌الاسلام رضا فراهینی در ابتدای این نشست با بیان این که این ماه یک فرصتی است برای همه ما، تا بتوانیم با استفاده از قدرت ایمان و بهره بردن از ساعات و لیالی این ماه آن هم در حالی که نفس‌هایمان هم عبادت است، روح خود را از آلودگی‌های غضب و شهوت پاک کنیم.
وی با بیان این که پیامبر(ص) کسی را که از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده نکند، بدبخت دانسته‌اند، بیان کرد: هزار و 400 سال است که کلاس درس نماز جماعت و روزه‌داری برگزار می‌شود و ما نیز وظیفه داریم با توجه به ظرفیت ماه مبارک رمضان، دانش‌ آموزان را بیشتر به نماز جماعت دعوت کنیم.
نماینده امام جمعه اصفهان، مساوات فقیر و غنی و مدیر و زیردست در نماز جماعت را از زیبایی‌های عبادت دانست و عنوان کرد: از عاقبت زندگی مادی باید درس بگیریم، رهبر انقلاب خطاب به ترامپ گفتند که گذشتگان تو پوسیدند و نابود شدند و تو نیز به همین سرنوشت دچار خواهی شد و قبر و قیامت برای ما نیز هست.
وی با بیان این که باید بهترین بهره را از ماه رمضان کسب کرد، خاطرنشان کرد: اگر دشمن ما را تهدید اقتصادی کند باید بداند که ما فرزندان رمضان هستیم و اگر تهدید نظامی کند باید به خاطر داشته باشد که ما فرزندان عاشورا هستیم.
فراهینی در ادامه مطرح کرد: باید دل‌های خود را در این ماه مبارک و عزیز از کینه‌ها پاک کنیم، همه رزق و روزی‌ها دست امام زمان‌(عج) است و باید توجه خود را به محضر نورانی حضرت ولیعصر(عج) بیشتر کنیم.
وی انس با قرآن در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و تأکید کرد: رهبر انقلاب خود با قرآن و دعا انس زیادی دارد و هر هفته به حجره خود در جمکران می‌روند و با توسل به امام زمان(عج) در حل مشکلات، استمداد می‌جویند.
*کمبود فضای آموزشی در اصفهان
علیرضا اعتباریان نیز امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، عنوان کرد: در ناحیه 6 وضعیت رشد دانش آموزان به شکلی است که هر چه تلاش می‌کنیم اما مشکلات کمتر حل می‌شود، سال گذشته تعداد زیادی فضای آموزشی تکمیل و تحویل شده است و تعداد دیگری هم در حال تکمیل است و چندی پیش مدرسه‌ای در گورت افتتاح و تحویل شد.
وی با بیان این که 4 سال پیش 29 هزار نفر آمار دانش آموزان بود که امسال این رقم به 34 هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: با توجه به روند فعلی آمار دانش آموزان بیشتر هم خواهد شد و در این صورت باز هم با کمبود فضای آموزشی رو به رو هستیم و حتی اگر 15 مدرسه جدید نیز افتتاح شود باز هم تعداد مدارس 2 نوبته به قوت خود باقیست.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 اصفهان ادامه داد: بدترین حالت را در حصه داریم، با توجه به انتظارات استاندار اصفهان، اقداماتی را در این منطقه انجام دادیم و در این منطقه مدارس دولتی خوبی نداریم، اگر در حصه با شرایط خاص خودش کاری نکنیم، دانش آموزانی که در نوبت دوم تحصیل می‌کنند، آسیب‌های اجتماعی در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: قرار نیست فقط خیرین مدرسه سازی انجام دهند و ما نیاز به مدارس دولتی خوب هم داریم، آن چیزی که امروز ناحیه 6 آموزش و پرورش را با مشکل رو به رو کرده است، کمبود فضای آموزشی است.
به گزارش فارس؛ مهم‌ترین مشکل ناحیه 6 آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است به طوری که 40 مدرسه در این ناحیه به صورت 2 نوبته اداره می‌شود، هرچند که 10 پروژه مدرسه سازی با کمک بنیاد برکت و خیران مدرسه‌ساز طی سال‌های اخیر ساخته و در اختیار دانش آموزان ناحیه 6 قرار گرفته است.
نا گفته نماند که بخش از کمبود فضای آموزشی در این ناحیه به دلیل جمعیت 13 درصدی اتباع خارجی مضاف بر جمعیت دانش آموزان ایرانی ناحیه 6 است.
نخستین دستور کار جلسه امروز شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، برنامه‌ریزی و تصمیم در خصوص نرخ ارائه خدمات فوق برنامه بود.
در این جلسه مقرر شد تا به ازای هر ساعت کلاس فوق برنامه در پایه دبستان مبلغ هزار و800 تومان، دوره اول دبیرستان 2 هزار و 500 تومان، دوره دوم دبیرستان و هنرستان 3 هزار و 500 تومان، کلاس کنکور 4 هزار و 500 تومان، کلاس‌های تابستانی 24 هزار تومان و کلاس‌های جبرانی دوره اول دبیرستان 2 هزار و 200 تومان از دانش آموزان اخذ شود.
*مخالفت فرماندار با مصوبه شورای شهر
فرماندار اصفهان در این جلسه از مصوبه اخیر شورای شهر اصفهان در خصوص افزایش نرخ بلیط اتوبوس شهر اصفهان گفت و اعلام کرد که این مصوبه را رد کرده است هم چنان که افزایش نرخ فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها را نیز رد کرده است اما در شورای استان بنا به دلایلی تصویب شد.
آخرین دستور کار این جلسه برنامه‌ریزی جهت نظارت بر ثبت‌نام مدارس و اتخاذ تدابیر مناسب جهت برطرف کردن نقاط ضعف بود.
احمد رضوانی در پایان این نشست تصریح کرد: قانونا نمی‌توان برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی هزینه دریافت کرد اما از آن جایی که اداره مدارس نیز مشکل است این بستگی به درایت مدیران مدارس دارد که بتوانند مشارکت مردمی جذب کنند.
وی با بیان این که با یک نگاه ویژه کمبود مدارس ناحیه 6 حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این وضعیت نمی‌توان مدارس را اداره کرد و به دلیل مسائل از این نوع، کار ما این شده است که هر چند روز یکبار به دیوان محاسبات باید برویم، در خصوص وضعیت آب نیز در یک شرایط ویژه هستیم و البته غافل نشویم که مردم نسبت به صرفه جویی کمر همت را بستند اما هنوز هم هستند کسانی که بدون توجه به کمبود آب، مصرف بی‌رویه دارند.
فرماندار اصفهان در پایان گفت: صدا و سیما منتظر است تا مشکلی پیش بیاید و آن را علم کند و همه خدمات را زیر سوال ببرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار