تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در اولویت

به گفته شهردار بهارستان مشکلات مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی اصلی‌ترین چالش شهرداری است. یحیی عیدی بابیان اینکه در آغاز فعالیت در شهرداری بهارستان با 4 ماه حقوق معوق نیروهای خدمات شهری و فضای سبز روبرو بودیم، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو نیز قرار داشتیم با جدیت تلاش شد تا در کنار ادامه فعالیت‌های روزمره شهرداری، معوق کارکنان شهرداری در کنار هزینه‌های جاری پرداخت شود.

اصفهان امروز - فاطمه کاویانی: به گفته شهردار بهارستان مشکلات مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی اصلی‌ترین چالش شهرداری است. یحیی عیدی بابیان اینکه در آغاز فعالیت در شهرداری بهارستان با 4 ماه حقوق معوق نیروهای خدمات شهری و فضای سبز روبرو بودیم، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو نیز قرار داشتیم با جدیت تلاش شد تا در کنار ادامه فعالیت‌های روزمره شهرداری، معوق کارکنان شهرداری در کنار هزینه‌های جاری پرداخت شود.
پرداخت ماهانه 300 میلیون تومان به سازمان حمل‌ونقل
عیدی با اشاره به پرداخت دو ماه حقوق معوق کارکنان سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بهارستان ادامه داد: به دلیل عدم افزایش کرایه اتوبوس‌های شهری، شهرداری ماهیانه باید 300 میلیون تومان از محل درآمدهای شهرداری را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری کمک کند. عیدی ادامه داد: علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه به‌صورت ماهانه در این مدت حدود 4 میلیارد از معوق پیمانکاران سازمان نیز پرداخت‌شده است. به گفته شهردار بهارستان روزانه 36 هزار نفر مسافر توسط 54 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل شهری در شهر بهارستان جابه‌جا می‌شوند. عیدی با اشاره به بهره‌برداری از ساخت ایستگاه ورودی مسافران نوروزی در شهر بهارستان افزود: در ایام تعطیلات نوروزی شهر بهارستان پذیرای حدود 10 هزار مسافر در کمپ‌های پیش‌بینی‌شده توسط شهرداری بود و خوشبختانه شاهد عملکرد موفقی از شهرداری در این بخش بودیم. شهردار بهارستان با اشاره به تنوع فرهنگی ساکنان شهر گفت: اجرای موسیقی محلی و نمایش آداب‌ورسوم عشایر استان ازجمله برنامه‌هایی بود که در ایام نوروز در ورودی‌های شهر و برای استقبال از مسافران نوروزی اجرا شد.
عیدی با اشاره به سرانه فضای سبز در شهر بهارستان تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند حدود 14 مترمربع است. فضای سبزی که در حال حاضر برای شهر مطلوب است. عیدی با اشاره به اینکه در جهت توسعه فضای سبز شهری برنامه‌های متعددی پیش‌بینی‌شده است، گفت: برای توسعه فضای سبز شهری به دنبال تشکیل سازمان سیما و منظر شهری هستیم.
ساخت و بهره‌برداری از 6 میدان شهری
شهردار بهارستان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در اولویت برنامه‌های شهرداری است، تصریح کرد: مصوبه ساخت آتش‌نشانی بهارستان گرفته شده و امیدواریم امسال بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم. عیدی ادامه داد: همچنین پروژه باغ بانوان از دیگر طرح‌هایی است که عملیاتی شدن آن در دستور کار شهرداری قرارگرفته است. عیدی با اشاره به تکمیل شش میدان شهری گفت: اجرای میدان‌های شهری ازجمله طرح‌های شهری بود که اجرا شده و تاکنون شش میدان از هشت میدان مصوب ساخته و به بهره‌برداری رسیده است. شهردار بهارستان با تأکید بر حفظ تنوع فرهنگی ساکنان شهر بهارستان گفت: طراحی و نصب المان‌های شهری متناسب بافرهنگ و قومیت‌های ساکن در شهر ازجمله برنامه‌های شهرداری است و در نظر داریم تا مجسمه سردار «بی‌بی مریم» از زنان مبارز دوران مشروطه را در میدان مادر شهر نصب کنیم. شهردار بهارستان با اشاره به هم‌مرزی شهر بهارستان با پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کلاه قاضی در جنوب شرقی شهر اظهار کرد: این هم‌جواری سبب شده تا توجه به محیط‌زیست و کوه‌نوردی بیش‌ازپیش در میان ساکنان شهر ایجاد شود و ازاین‌رو طراحی و ساخت خانه کوه نوردی در شهر یکی از برنامه‌های شهرداری در جهت توسعه فضای ورزشی است.
بودجه شهرداری واقع بیانه است
او در ادامه گفت: ساماندهی پیست دوچرخه‌سواری ورزشگاه بهارستان و تجهیز پارک‌ها به وسایل ورزشی از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه ورزش است. عیدی با اشاره به بودجه 57 میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری اظهار کرد: تلاش شد تا امسال با نگاه واقع‌بینانه اقدام به بودجه‌بندی کنیم. عیدی درباره بودجه سال گذشته شهرداری بهارستان افزود: بودجه سال گذشته 90 میلیارد تومان بود که 80 میلیارد تومان آن محقق شد. شهردار بهارستان با اشاره به اینکه هرچه بودجه واقعی‌تر باشد می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای شهر داشت، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم امسال از فروش املاک تا حد امکان جلوگیری شود و بیشترین تلاش شهرداری برای کسب منابع درآمدی از راه جذب مشارکت بخش خصوصی و وصول مطالبات معوقه است.
کاهش 60 درصدی صدور پروانه
عیدی با اشاره به کاهش صدور پروانه در شش ماه گذشته تصریح کرد: شهرداری نیازمند تأمین منابع مالی است و معمولاً صدور پروانه یکی از مهمترین منابع تأمین درآمد برای شهرداری است. درحالی‌که در شش‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 60 درصدی صدور پروانه هستیم. شهردار بهارستان با تأکید بر تعامل خوب و سازنده شهرداری با شرکت عمران بهارستان گفت: این همکاری و تعامل سبب توسعه و تقویت ساخت‌وساز در شهر شده است. عیدی ادامه داد: در راستای ایجاد مشوق‌های مالی برای سرمایه‌گذاران بیش از 70 درصد پروژه‌های عمرانی ساخته‌شده در شهر از تخفیف عوارض استفاده کردند. شهردار بهارستان گفت: سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل، بیمارستان و مراکز خیریه‌ای از تخفیف 90 تا 100 درصدی عوارض می‌تواند، استفاده کنند. عیدی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر بهارستان گفت: ساخت المانی به ارتفاع 40 متر با رویکرد احترام به محیط‌زیست در دستور کار شهرداری قرار دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار