سپاهان و یک تابستان داغ

باشگاه سپاهان هفته گذشته از ماراتن دشوار انتخاب سرمربی به‌سلامتی عبور کرد و بر اساس پیش‌بینی‌ها با امیر قلعه‌نویی به توافق رسید تا پروژه انتخاب سرمربی لیگ هجدهم را خیلی زود ببندد.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : باشگاه سپاهان هفته گذشته از ماراتن دشوار انتخاب سرمربی به‌سلامت عبور کرد و بر اساس پیش‌بینی‌ها با امیر قلعه‌نویی به توافق رسید تا پروژه انتخاب سرمربی لیگ هجدهم را خیلی زود ببندد. طلایی پوشان اصفهانی که لیگ هفدهم را با نتایجی فاجعه‌بار به پایان برده بودند از هفته‌ها پیش جنب‌وجوش خودشان را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد با چند بازیکن صاحب‌نام هم توافق‌های اولیه صورت گرفته باشد. البته این‌که باشگاهی پیش از انتخاب سرمربی به دنبال جذب بازیکن برود کار غیرحرفه‌ای است اما به ظاهر سپاهانی‌ها از حضور قلعه‌نویی در تیمشان مطمئن بوده‌اند و با نظر او به سراغ ستاره‌های دیگر تیم‌ها رفته‌اند. ستاره‌هایی که باید جور چند فصل ناکامی پرافتخارترین باشگاه کشور را بر دوش بکشند و حداقل یک جام برای تیم زردپوش اصفهانی به ارمغان بیاورند.

نقاط ضعفی که باید ترمیم شود

با توجه به حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم فوتبال سپاهان تابستانی داغ و پرهیجان در انتظار طلایی پوشان خواهد بود چراکه سرمربی فصل پیش ذوب‌آهن نشان داده که هم راه و رسم کار با ستاره‌ها را خوب می‌داند و هم چندان اهل ریسک و کار کردن با بازیکنان کم نام و نشان نیست. او همیشه دوست دارد تیمش را خودش ببندد و بر ریز جزئیات بازیکنانی که جذب می‌شوند هم نظارت کند. در فصل نقل و انتقالات لیگ هجدهم هم به‌احتمال‌زیاد همین شرایط حاکم خواهد بود و سپاهانی‌ها باید تابع محض تصمیمات قلعه‌نویی باشند. به نظر می‌رسد سرمربی جدید لیست بازیکنان موردنیاز خودش را به باشگاه ارائه کرده و از آنها خواسته تا زودتر با این بازیکنان وارد مذاکره شوند. اما موضوع مهمتر به تیم فصل پیش سپاهان بازمی‌گردد. اینکه کدام بازیکنان در این تیم خواهند ماند و چه بازیکنانی به سمت در خروج باشگاه راهنمایی خواهد شد. در این میان فصل پیش بازیکنانی بودند که با نظر سرمربی آن زمان باشگاه جذب شدند اما در عمل کارایی چندانی نداشتند. از سوی دیگر ضعف‌های بزرگی در برخی پست‌ها دیده شد که سپاهانی‌ها باید برای پر کردن این ضعف‌ها زودتر دست‌به‌کار شوند.

استخدام یک دروازه‌بان مطمئن

تیم فوتبال سپاهان فصل پیش از داشتن یک دروازه‌بان ششدانگ و مطمئن محروم بود. بر این اساس احتمالا مهمترین وظیفه باشگاه و امیر قلعه‌نویی جذب یک دروازه‌بان باتجربه و کارآمد خواهد بود. البته آنها پس از این‌که در نیم‌فصل ابراهیم عالمه سوریه‌ای را به خدمت گرفتند شرایطشان بسیار بهتر از قابل شد اما باید دید آیا قلعه‌نویی حاضر به ریسک روی این دروازه‌بان خواهد بود یا نه؟ سابقه سرمربی جدید سپاهان نشان می‌دهد او زیاد اهل کار کردن با دروازه‌بان‌های خارجی نیست و ترجیح می‌دهد مسئولیت حفاظت از قفس توری تیمش را به یک سنگربان مطمئن و باتجربه بسپارد. پس چندان دور از ذهن نیست که سپاهانی‌ها قرارداد عالمه را تمدید نکنند و به دنبال استخدام یک دروازه‌بان ایرانی صاحب‌نام بروند.

جذب یک مدافع ششدانگ

تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته از نداشتن یک مدافع مطمئن در خط دفاعی آسیب بسیاری دید. مدافعی که بتواند سروسامانی به خط دفاعی بدهد و از آخرین سنگرهای تیمش به‌خوبی محافظت کند. فصل پیش سیاوش یزدانی این مأموریت را بر عهده داشت اما این بازیکن که از پیکان به سپاهان آمده بود توفیق چندانی در انجام این مأموریت به دست نیاورد. عزت پورقاز هم شرایطی بهتر از یزدانی پیش روی خودش ندید و او هم نتوانست با یزدانی یک زوج هماهنگ را تشکیل دهند.

نیاز به یک بازیساز احساس می‌شود

در خط میانی هرچند سپاهانی‌ها بازیکنان صاحب‌نامی همچون علی کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، رسول نویدکیا و مهرداد محمدی را در اختیاردارند اما نیاز به هافبک خلاق در مرکز زمین همچنان احساس می‌شود. طلایی پوشان در چند فصل گذشته همواره از نداشتن یک هافبک بازیساز که بتواند در زمان‌هایی که کار تیمش گره می‌خورد، عرض‌اندام کند بی‌بهره بوده است. البته در سال‌های نه‌چندان دور محرم نوید کیا به‌عنوان موتور محرک تیم هر زمان که فرصت بازی پیدا می‌کرد به‌طورکلی شرایط را دگرگون می‌کرد اما اسطوره باشگاه سپاهان به دلیل یک مصدومیت کهنه در هر فصل بیش از هفت یا هشت بازی نمی‌توانست در خدمت تیمش باشد.

خلأ یک مهاجم سر زن و فیزیکی

در خط هجومی طلایی پوشان ساسان انصاری، مهدی شریفی و مسعود حسن‌زاده را در اختیاردارند؛ بازیکنانی که می‌توانند بدون خرید دیگری نظر برخی از مربی‌های حال حاضر لیگ را با توجه به ویژگی‌های متفاوتی که در نوع بازی خوددارند، جلب کنند؛ اما قلعه‌نویی در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. حسن‌زاده پس از مدت‌ها مصدومیت در بازی‌های آخر فصل توانست پا به توپ شود و مهدی شریفی نیز در نیم‌فصل دوم اگرچه عملکرد خیلی خوب نداشت ولی هواداران سپاهان امیدوار به تکرار نمایش‌های او با پیراهن سپاهان هستند. درنهایت ساسان انصاری فصل گذشته 11 بار گلزنی کرد و با توجه به قرارداد خود بخشی از سپاهان قلعه‌نویی خواهد بود. در این میان اما جذب یک مهاجم فیزیکی و سرزن موردتوجه سرمربی جدید طلایی پوشان خواهد بود. آن‌ها فصل گذشته در این پست مروان حسین را نیز در اختیار داشتند که تنها دو بار گلزنی کرد و با پایان فصل از این تیم جدا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار