آنچه که بیمه‌شدگان بیمه سلامت، باید از حقوق خود بدانند

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی درباره حقوق قانونی بیمه‌شدگان گفت: این حق قانونی تمامی بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت است که از حقوق اولیه خود آگاهی داشته باشند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی درباره حقوق قانونی بیمه‌شدگان گفت: این حق قانونی تمامی بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت است که از حقوق اولیه خود آگاهی داشته باشند.
به گزارش ایسنا، مهندس محمد هاشمی با تاکید بر اینکه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید نسبت به حقوق خود آشنایی داشته باشند، گفت: بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران حق دارد از حقوق سلامت خود آگاهی یافته و نسبت به حق خود از واحدهای تابعه و مراکز طرف قرارداد سازمان مطالبه‌گر باشد. بیمه شده باید از خدمات مورد تعهد سازمان، متناسب با نیاز و بدون توجه به جنس، سن، نژاد، عقیده، تابعیت،طبقه اجتماعی و قومیت بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: بیمه‌شدگان باید خدمات مورد نیاز خود را به شکل محترمانه، به موقع و مطابق ضوابط جاری از واحدهای تابعه و مراکز طرف قرارداد سازمان دریافت کنند و ارزش‌های فرهنگی، اخلاقی و اعتقادات مذهبی وی در واحدهای تابعه و مراکز طرف قرارداد سازمان محترم شمرده شود.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، هاشمی با اشاره به اینکه بیمه شده باید از رعایت اصل محرمانه ماندن اطلاعات شخصی خود در واحدهای تابعه و مراکز طرف قرارداد سازمان اطمینان یابد، افزود: همچنین بیمه‌شدگان باید اطلاعات و آموزش‌های متناسب بیمه‌ای و سلامت مورد نیاز خود را به زبان ساده و قابل فهم دریافت کنند و هر گونه انتقاد و شکایت از نحوه ارائه خدمات واحدهای تابعه و مراکز طرف قرارداد سازمان را به این سازمان و یا سایر مراجع قانونی ارائه کرده و از نحوه رسیدگی و نتیجه آن آگاهی یابد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: بیمه‌شدگان باید از خدمات نماینده بیمه سلامت در بیمارستان از جمله اطلاع رسانی مناسب، مشاوره و پیگیری مشکلات بیمه شده در زمینه کیفیت خدمات و هزینه‌های پرداختی بهره‌مند و از آخرین نتایج ارزیابی کیفی مراکز طرف قرارداد سازمان به نحو شفاف و به هنگام مطلع شوند.
هاشمی گفت: از دیگر حقوق بیمه‌شدگان این است که مطالبات خود از واحدهای تابعه و مراکز طرف قرارداد سازمان را به صورت فردی و یا از طریق سازمان‌های مردم نهاد پیگیری کنند و از حمایت‌های حقوقی و معنوی سازمان در فرآیند دریافت خدمات بیمه‌ای و سلامت برخوردار شوند.

ارسال نظر