بازار صادراتی فرش دستباف در آمریکا را از دست دادیم

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به از دست دادن بازار آمریکا برای صادرات فرش دستباف، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد بازار فرش دستباف اصفهان در رکود قرار دارد و باید به نوعی فاتحه فرش ایرانی را خواند.

بازار صادراتی فرش دستباف در آمریکا را از دست دادیم

محمود داعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص رکود بازار فرش اصفهان و تعطیلی بازار آن طی هفته گذشته، اظهار داشت: متاسفانه این روزها وضعیت فرش دستباف بسیار وخیم است و فرش های صادراتی ما دیگر خریداری ندارد.

وی گفت: تنها فروش فرش دستباف برای جهیزیه و بعضا نو شدن فرش منازل است اما صادرات فرش به آمریکا به دلیل از دست دادن بازار این کشور، لغو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با تاکید بر اینکه کشورهایی که پیش از این از ایران و اصفهان فرش دستباف خریداری می کردند امروز تمایل به خرید فرش ماشینی از کشورهای دیگر دارند، تصریح کرد: فرش دستباف اصفهان پیش از این چندین خریدار آمریکایی داشت اما آنها امروز خواهان خرید فرش ماشینی از ترکیه به دلیل تنوع نقش و رنگ بافت آنها هستند.

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه تبلیغات ما برای فرش دستباف ایرانی بسیار ضعیف است، بیان داشت: امروزه کشورهای دیگر از ایران که پیشتاز در عرصه فرش بوده قوی تر عمل کرده اند چرا که طرح ها و رنگ آمیزی فرش ایرانی اکنون قدیمی و مربوط به ۱۰ سال گذشته بوده و دیگر مطابق با سلیقه بازارهای جهانی نیست.

به گفته داعی، در حال حاضر ۷۰ درصد بازار فرش دستباف اصفهان در رکود قرار دارد و باید به نوعی فاتحه فرش ایرانی را خواند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون، حدود ۱۰ درصد مغازه های فرش دستباف بازار اصفهان به دلیل رکود و نداشتن فروش تعطیل شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان همچنین با اشاره به گرانی فرش دستباف با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و گرانی دستمزد کارگر، اظهار داشت: متاسفانه بافندگان و هنرمندان فرش دستباف با این هزینه ها دیگر حاضر به بافت فرش نیستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار