آغاز برداشت جو در شهرضا

رییس جهاد کشاورزی شهرضا از آغاز برداشت محصول جو از مزارع دشت پرزان این شهرستان خبر داد.

رییس جهاد کشاورزی شهرضا از آغاز برداشت محصول جو از مزارع دشت پرزان این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایمنا رضا باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت جو از مزارع دشت پرزان این شهرستان، اظهار کرد: این دشت از مناطق گرم شهرضا است که محصول آن زودتر آمده برداشت می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه در سال زراعی جاری، ۳۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان تحت پوشش جو قرار دارد، تصریح کرد: شرایط خشکسالی و تنش‌های آبی باعث شد که سطوح محدودی از این مزارع رها شده یا به صورت سبز برداشت شود.
باقری ادامه داد: پیش بینی می‌شود که حدود ۳۰۰۰ هکتار از مزارع جو با متوسط عملکرد پنج تن در هکتار به برداشت برسد و از ۱۵ هزار تن محصول برداشت شده مقادیر مازاد بر مصرف کشاوزان به مراکز خرید تحویل شود ضمن اینکه این مزارع با ارقام زودرس و عملکرد ۵.۵ تن در هکتار، به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین از احداث نخستین باغ انار استان با رقم واندرفول خارجی در منطقه مهیار شهرضا خبر داد و افزود: این رقم از خصوصیات کمی و کیفی بالایی برخوردار است و در سطح یک دهم هکتار احداث شده است.
رییس جهاد کشاورزی شهرضا تصریح کرد: در این باغ تعداد ۵۰ اصله رقم واندرفول به طریق کشت بافت و ۵۰ اصله رقم واندرفول قلمه ریشه‌دار شده کاشته شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار