چرا پژو سیتروئن فعالیت خود را تعلیق کرد؟

رییس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان اصفهان با تاکید بر اینکه بدون شک تحریم ها بر فعالیت خودروسازی داخلی تاثیر می گذارد، گفت: پیش از این نیز با تحریم صنعت خودروسازی، میزان تولیدات خودروهای داخلی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

رییس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان اصفهان با تاکید بر اینکه بدون شک تحریم ها بر فعالیت خودروسازی داخلی تاثیر می گذارد، گفت: پیش از این نیز با تحریم صنعت خودروسازی، میزان تولیدات خودروهای داخلی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
ابراهیم احمدی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تحریم های جدید صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: صنعت خودرو در سراسر دنیا به یکدیگر وابسته است چرا که خودروسازان بزرگ از مزیت نسبی استفاده می کنند، به عنوان مثال تویوتا با داشتن یک شرکت مادر، تولیدکننده کمربندهای ایمنی خودرو است که با داشتن تیراژ بالا، علاوه بر تولیدات باکیفیت،قیمت خود را کاهش می دهند و در این شرایط محصولات خود را به 10 کشور دیگر صادر می کند و یا "ای سی یو" خودرو در آلمان تولید می شود و به کشورهای دیگر صادر می شود.
وی با بیان اینکه مراودات در بین صنایع بزرگ جهانی وجود دارد، افزود: در حال حاضر به دلیل تحریم های آمریکا، شرکت بوئینگ از قرارداد خود با ایران کنار کشید، اما ایرباس همچنان تمایل به فروش هواپیما به ایران دارد، اما به دلیل اینکه 10 درصد قطعات ایرباس در آمریکا تولید می شود اگر به قرارداد خود پایبند بماند، دچار مشکل خواهد شد و به ناچار احتمال کنار رفتن ایرباس نیز وجود دارد، همین شرایط نیز در صنعت خودرو حاکم است.
رییس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان اصفهان در خصوص اینکه چرا پژو سیتروئن فعالیت خود با ایران را به حالت تعلیق درآورد؟ گفت: این شرکت منتظر تصمیم دولت آمریکا است، البته پژو هیچ گونه مراوده ای با بازار آمریکا ندارد اما شرکت هایی که تامین کننده قطعات پژو هستند در این مراوده دچار مشکل خواهند شد، بنابراین با ادامه فعالیت پژو با ایران، شرکت های دیگر از مراورده با پژو دست می کشند، در این شرایط ناچار است دیگر با خودروسازان ایرانی تعاملی نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه بدون شک تحریم ها بر فعالیت خودروسازی داخلی تاثیر می گذارد، افزود: به این دلیل آمریکا نخستین تحریم خود در 15 مرداد ماه را برای صنعت خودروسازی اعمال کرده است.
احمدی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در دنیا به یکدیگر وابسته است، اظهار کرد: باید توجه داشت که 12 هزار قطعه و 1900 مجموعه در خودرو وجود دارد، بنابراین اگر یکی از این قطعات موجود نباشد، بقیه قطعات بلااستفاده خواهند شد و جایگزین کردن و بومی سازی قطعات، به این راحتی نیست.
وی تاکید کرد: تحریم های صنعت خودرو خواه ناخواه بر خودروسازی داخل نیز اثرگذار است و با افت تولید خودرو در کشور، اشتغال نیز کاهش می یابد و به طور قطع بر پروژه های خودروسازان داخلی با شرکت های سیتروئن، رنو و ... تاثیر خواهد گذاشت.
رییس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان اصفهان با بیان اینکه پیش از این نیز با تحریم صنعت خودروسازی، میزان تولیدات خودروهای داخلی به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اظهار کرد: البته احتمال می رود در تحریم های جدید کشور آمادگی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.
وی در خصوص تاثیر تحریم صنعت خودروسازی بر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو بستگی به نرخ ارز دارد با این حال اعلام شده که خودروسازان داخلی تنها اجازه افزایش 9.5 درصدی خودرو را دارند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار