میزان طلاق‌های عاطفی دو برابر طلاق‌های رسمی در کشور

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند ایجابی‌تر دیدن آسیب طلاق و ظرافت بیشتر در برخورد با این آسیب اجتماعی هستیم. متأسفانه اطاله دادرسی ممکن است آسیب طلاق سفید را هم به آسیب‌های نوپدیدی مثل ازدواج سفید اضافه کند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند ایجابی‌تر دیدن آسیب طلاق و ظرافت بیشتر در برخورد با این آسیب اجتماعی هستیم. متأسفانه اطاله دادرسی ممکن است آسیب طلاق سفید را هم به آسیب‌های نوپدیدی مثل ازدواج سفید اضافه کند.
ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طلاق سفید، اظهار کرد: اطاله دادرسی راهکار کاهش طلاق نیست. بلکه به جای به تعویق انداختن طلاق باید از آن پیشگیری کرد چراکه صورت مسئله طلاق با اطاله دادرسی پاک نمی‌شود.
وی افزود: بسیاری از طلاق‌ها ابتدا به شکل طلاق عاطفی خود را بروز می‌دهند، طلاق عاطفی ناشی از ناکامی در سه رابطه عاطفی، کلامی و زناشویی به وجود می‌آید.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که میانگین مکالمات زن و شوهر در ایران کمتر از 17 دقیقه است یا هنگامی که برابر بسیاری از پژوهش‌ها علت اول طلاق، نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است، رخداد طلاق عاطفی طبیعی است.
تاج‌الدین تصریح کرد: متأسفانه میزان طلاق‌های عاطفی امروز دو برابر طلاق‌های رسمی در کشور و بیش از 70 درصد برآورد می‌شود، این در حالی است که طلاق عاطفی تحصیل‌کرده‌ها سه برابر بیشتر از سایر افراد جامعه است.
وی اظهار کرد: اطاله دادرسی به معنای تمدید طلاق عاطفی است و مشکلی را از طلاق حل نمی‌کند، برای کاهش طلاق باید به جای مبادی خروجی ازدواج، مبادی ورودی آن را تقویت کنیم و بر روی کیفیت ازدواج و تثبیت ازدواج فعالیت‌ها و پژوهش‌های بیشتری داشته باشیم.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در گذشته فاصله ازدواج و طلاق 5 تا 7 سال بوده و متأسفانه امروز به 3 تا 5 سال رسیده که این آمار نگران کننده است و نشان می‌دهد باید برای تثبیت ازدواج بیشتر کار کرد، چراکه تثبیت ازدواج، طلاق عاطفی را نیز کاهش می‌دهد.
تاج‌الدین با بیان اینکه باید دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی ضمن آنکه برای ازدواج با کیفیت برنامه‌ریزی کنند، هر چه بیشتر دغدغه طلاق عاطفی و تثبیت ازدواج را داشته باشند، ادامه داد: سه‌گانه طلاق در اصفهان اعتیاد، عوامل اقتصادی و دخالت‌های خانواده است و هر یک از این عوامل به طلاق عاطفی دامن می‌زند.
وی گفت: نیازمند ایجابی‌تر دیدن آسیب طلاق و ظرافت بیشتر در برخورد با این آسیب اجتماعی هستیم، متأسفانه اطاله دادرسی ممکن است آسیب طلاق سفید را هم به آسیب‌های نوپدیدی مثل ازدواج سفید اضافه کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مشغول تهیه پیوست اجتماعی خانواده محوری در کمیته خانواده فراکسیون امید هستیم که باید و نبایدهای حوزه خانواده را مشخص کرده و طرح‌ها و لوایح کلان را ملزم به رعایت این هنجارها برای حمایت از خانواده می‌کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در این پیوست که در راستای ماده 80 قانون برنامه ششم مشغول تنظیم است، به خانواده محوری، ازدواج با کیفیت، فرزندآوری با کیفیت، سبک زندگی، اقتصاد خانواده و روابط خانواده با چهار نهاد بنیادین اجتماعی دیگر اعم از نهاد مدرسه، نهاد مذهب، نهاد شغلی و نهاد حکومت توجه ویژه شده و طلاق و طلاق عاطفی و آسیب‌های اجتماعی نهاد خانواده چون اعتیاد، فحشا، فرار از خانه، خشونت خانگی و فقر را نیز به صورت خاص مد نظر دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار