از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه حتی یک قطره از آب شرب هم برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود، گفت: ۲۰ درصد فضای سبز شهر اصفهان از طریق تصفیه خانه سپاهان شهر آبیاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه حتی یک قطره از آب شرب هم برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود، گفت: ۲۰ درصد فضای سبز شهر اصفهان از طریق تصفیه خانه سپاهان شهر آبیاری می‌شود.
فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان تامین آب مورد نیاز فضای سبز از طریق پساب است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۰۰ هکتار فضای سبز شهر اصفهان باید آبیاری شود تا از بین نرود، افزود: این در حالی است که حقابه زاینده رود تخصیص نیافته و شاید ناچار باشیم حدود ۵۰ حلقه چاه موجود را نیز در تابستان امسال برای تامین آب شرب در اختیار بگذاریم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: تنها منبع آب در اختیار شهرداری تعدادی چاه است که برخی از آنها نیز با کاهش منابع آبی خشک شده، در این راستا برای حفظ سبزینگی شهر به سمت کاشت گونه‌های گیاهی و گل‌هایی با نیاز آبی کم حرکت کرده‌ایم.
مرتضایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ درصد فضای سبز شهر اصفهان از طریق تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر آبیاری می‌شود و به زودی تصفیه‌خانه شاهین‌شهر نیز به زودی در شبکه مدار قرار می‌گیرد.
وی در باره افزایش راندمان آبیاری در فضای سبز گفت: گلایه شهروندان از هدررفت آب بیشتر مربوط به نقاطی است که والوهای فضای سبز دست کاری می‌شود، اما برنامه‌ریزی بهینه سازمان پارکها در بخش مصرف، ارایه آموزش‌های لازم به کارگران، اعمال جریمه‌های سنگین در صورت هدررفت آب همچنین در نظر گرفتن تشویق برای کارگران در مصارف بهینه بوده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه حتی یک قطره از آب شرب هم برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ کارگر فضای سبز شهر اصفهان، آموزش‌های لازم را برای آبیاری بهینه و جلوگیری از هدررفت آب دیده‌اند، اما باز هم گاهی هدررفت آب دیده می‌شود و دلیل آن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است.
مرتضایی نژاد اضافه کرد: در صورتی که شهروندان هدررفت آب را مشاهده کردند، می‌توانند این مهم را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند، در این صورت نیروهای سازمان پارک‌ها در کمتر از چند دقیقه از محل بازدید و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار