دفن زباله، دغدغه ای برای مردم بخش کویرات

رییس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: امروز مشکلی که سبب ایجاد مشکلات اجتماعی برای مردم منطقه شده تکمیل ظرفیت چاه دفن زباله در ابوزیدآباد است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: امروز مشکلی که سبب ایجاد مشکلات اجتماعی برای مردم منطقه شده تکمیل ظرفیت چاه دفن زباله در ابوزیدآباد است.
به گزارش ایمنا، دفن زباله نیز به عنوان یکی از روش های پاک سازی محیط پیرامون انسان است که اگر به شکل غیر اصولی به کار گرفته شود، موجب آلودگی محیط خاک و به خطر افتادن زمین می‌شود. این مساله در مناطق کویری که بخش اعظم آب آن‌ها از سفره‌های زیر زمینی تامین می‌شود، اهمیت حیاتی تری می‌یابد. این در حالی است که معمولا ۲۰ درصد از حجم زباله‌ها قابل بازیافت نیست و باید در طبیعت دفن شود.
الهیار دولت خواه، رییس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه دفن زباله ها مشکلات فراوانی را برای مردم بخش کویرات ایجاد کرده است، اظهار کرد: ۲۵۰ تن زباله های شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به صورت روزانه در چاله زباله ابوزیدآباد دفن می شود.
وی افزود: وسعت زمینی که از سوی اداره منابع طبیعی در آغاز دفن زباله شهرداری کاشان به آن واگذار شده، ۲۰ هکتار اختصاص داشت، اما در حال حاضر این میزان به ۲۰۰ هکتار رسیده است.
دولت خواه با اشاره به شرکت کود کمپوست گفت: با راه اندازی شرکت کود کمپوست در منطقه بخشی از مشکلات دفن غیر اصولی زباله حل شد، اما باز هم این شرکت نتوانسته گام های اساسی و مهم را در کاهش مشکلات زیست محیطی بردارد.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه امروز مشکلی که سبب ایجاد مشکلات اجتماعی برای مردم منطقه شده تکمیل ظرفیت چاه دفن زباله در ابوزیدآباد است، افزود: با پر شدن ظرفیت دفن، زباله های خشک توسط بادهای محلی به داخل روستاها و محل زندگی افراد وارد شده است و دغدغه ای برای مردم ایجاد کرده است.
الهیار دولتخواه زباله سخن به میان آورد و گفت آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، مسمومیت جانداران محیط به دلیل تغذیه از زباله و تهدید پوشش گیاهی با انتشار شیرابه‌های زباله‌ها، انتشار بوی تعفن ناشی از زباله در روستاهای بخش ابوزیدآباد، نفوذ شیرآبه های زباله به آب های زیرزمینی، بروز انواع بیمارهای میکروبی و همچنین افزایش ورود حیوانات وحشی ناشی از وجود این زباله از آثار مهم و مخرب دفن غیر اصولی زباله در منطقه ابوزیدآباد است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار