معین: مردم اصفهان از برداشت‌های بی رویه از رودخانه دچار رنجش خاطراند

اصفهان در حالی که شدیدترین خشکسالی چند سال اخیر را این روزها از سر می گذراند و آب پشت سدزاینده رود طی 50 سال گذشته تا این میزان پایین نیامده بود، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز از توسعه بیابان هم به سوی اصفهان گفت و از این که بیابان از آنچه تصور می کنید به اصفهان نزدیکتر است سخن راند.

اصفهان در حالی که شدیدترین خشکسالی چند سال اخیر را این روزها از سر می گذراند و آب پشت سدزاینده رود طی 50 سال گذشته تا این میزان پایین نیامده بود، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز از توسعه بیابان هم به سوی اصفهان گفت و از این که بیابان از آنچه تصور می کنید به اصفهان نزدیکتر است سخن راند. به گزارش ایسنا، در حالی که این روزها خشکسالی در اصفهان خود را در قالب کاهش آب شرب، خشکی زاینده رود و از بین رفتن کشاورزی شرق نمایش می‌دهد، امروز فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از توسعه بیابان به سوی اصفهان سخن راند و اظهار کرد: کلانشهر اصفهان سالیان درازی است که با توسعه بیابان می‌جنگد این جنگ در حالی است که خشکسالی و شرایط شدید کمبود آب هم وجود دارد.
مردم اصفهان از برداشت‌های بی رویه از رودخانه دچار رنجش خاطراند
او علت این اتفاق را از بین رفتن حق مردم اصفهان در سهمیه تخصیصی از رودخانه زاینده رود دانست و اعلام کرد: هرگونه کاهش آب به دلایل طبیعی مورد پذیرش مردم اصفهان هست، اما بی تدبیری‌ها در حوزه آب و برداشت‌های بی رویه از آب رودخانه مردم اصفهان را دچار رنجش خاطر کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برای اینکه شفاف تر در خصوص خشکسالی و تخصیص نیافتن آب زاینده رود به اصفهان صحبت کند این جمله را گفت که بیابان از آنچه در تصور همگان است به اصفهان نزدیکتر شده، این اتفاق درست درحالی رخ می دهد که سالیان درازی است که در منطقه سجزی با وجود ایستگاه شهیدطاهری بزرگترین مرکز تحقیقاتی تثبیت شن فعالیت می‌کند و این یعنی مسئولان برای جلوگیری از توسعه بیابان در تلاش اند، اما بیابان بیخ گوش اصفهان قرار گرفته است.
معین به مدیریت قانون گرایی و جاری بودن دائمی زاینده رود اشاره و در این زمینه اعتقاد داشت که طبق آمار وزارت نیرو شهروندان اصفهان کمترین آب را در بین شهرهای کشور مصرف می‌کنند و مردم اصفهان فشارهای زیادی را به دلیل خشکی زاینده رود تحمل می‌کنند و این در حالی است که جاری شدن زاینده رود امر دور از ذهن نیست و باید این حق به مردم اصفهان باز کردد.
وی در این جلسه پیروزی تیم ملی فوتبال را تبریک و اظهار کرد: آرزو داریم در همه صحنه های علمی، ورزشی، اقتصادی و ... همواره در میادین پیروز باشیم و باید این نکته بسیار مهم را هم مدنظر قرار دهیم که این چنین پیروزی‌ها چگونه وحدت آفرین است و مسئولان باید این حرکت را سرمشقی برای فعالیت‌های خود قرار دهند چرا که ملت ایران نشان دادند اگر بخواهند در صحنهای ورود کنند با یک حرکت جمعی قدرت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان جهادسازندگی را یک سازمان مردم پایه با روحیه انقلابی دانست که در دوران جنگ و پس از آن توانسته الگوی خوبی برای فعالیت و تلاش همه دستگاه های اجرایی کشور باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار