وضعیت اداره های اصفهان در ثبت اموال غیر منقول مطلوب نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: وضعیت دستگاه های اجرایی این استان در زمینه ثبت اطلاعات اموال غیر منقول در سامانه 'سادا' مطلوب نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: وضعیت دستگاه های اجرایی این استان در زمینه ثبت اطلاعات اموال غیر منقول در سامانه 'سادا' مطلوب نیست.
اموال غیرمنقول در اصطلاح حقوقی به مالی گفته می‌شود که از جایی به جای دیگر قابل انتقال نباشد مانند زمین.
« سادا» سامانه اموال دستگاه های اجرایی است که با ماموریت ارائه گزارش آماری دقیق و جامع از اموال دولت، برنامه ریزی برای بهینه کردن بهره برداری از اموال دولت، تشخیص و تعیین تکلیف اموال مازاد و سعی در مولد کردن آنها راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' علی صبوحی ' اعلام کرد: با توجه به الزامات ماده 10 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ساماندهی و مدیریت دارایی ها و اموال در مالکیت دولت بر مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی و ثبت کامل اطلاعات آنها در سامانه جامع « سادا » تاکید شده است.
وی که در گردهمایی ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی استان اصفهان سخن می گفت، افزود: امیدواریم بتوانیم با تلاش دستگاه های اجرایی استان و پیگیری ذیحسابان به اهداف از پیش تعیین شده در قانون مذکور دست یابیم.
صبوحی با اشاره به وضعیت بودجه امسال استان اصفهان گفت: بودجه این استان در قسمت اعتبارات هزینه ای نسبت به سال قبل 17.5 درصد افزایش و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای 50 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در بخش درآمدی نیز رقم پیش بینی مصوب شده برای استان 12.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با تاکید بر اهتمام و نظارت ذیحسابان دستگاه های اجرایی در خرید کالاهای ایرانی باعنایت به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، ضرورت برنامه ریزی و تلاش برای تحقق آن را توسط دستگاه های اجرایی استان لازم دانست.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان رقم بودجه در نظرگرفته شده برای این استان در سال جاری را 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرده که شامل ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه و یک هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار