تحرک جدی مرمت ابنیه تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اکنون تحرک جدی در بحث مرمت و حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث استان اصفهان در حال انجام است.

تحرک جدی مرمت ابنیه تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان اصفهان

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون پروژه‌های اولویت‌دار استان اظهار داشت: پروژه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی بر اساس برنامه سال 966 تعیین شده است.
وی پیرامون تخصیص بودجه برای انجام عملیات‌های مرمت، حفظ و نگهداری از آثار تاریخی اصفهان بیان کرد: در سال جاری پروژه‌های بسیاری در قالب اعتبارات سال 95 و همچنین اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به اصفهان در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: اکنون تحرک جدی در بحث مرمت و حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث استان اصفهان در حال انجام است.
وی در پاسخ به آورد مالی حضور گردشگران در استان اصفهان گفت: این آمار به طور دقیق قابل احصا نبوده و معدل کشوری در این زمینه اعلام می‌شود، سهم استان اصفهان از گردشگران خارجی 2.5 روز بوده در حالی که حضور این گردشگران در کشور 3 برابر زمان حضورشان در اصفهان است و به همین دلیل میانگین هزینه‌ای که گردشگران در کشور می‌کنند قابل ارائه است.
الهیاری اضافه کرد: استان اصفهان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته، رکورد حضور بیشترین گردشگر را در 4 دهه گذشته داشته و اما آمار رشد حضور و آورد مالی گردشگران به صورت سالانه قابل ارزیابی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار