مجموعه حضرت موسی نوعی کارآفرینی برای جامعه هنری است

مدتی است که خبر ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) که قرار بود مرحوم سلحشور کار کند و به دوش جمال شورجه افتاده است در محافل پیچیده و خبرهای تازه ای درباره آن به گوش می رسد.

مجموعه حضرت موسی نوعی کارآفرینی برای جامعه هنری است


به گزارش ایمنا، پس از مقدمه سازی های مرحوم فرج الله سلحشور برای ساخت مجموعه حضرت موسی(ع) و بعد نیمه تمام ماندن آن، جمال شورجه تصمیم به تکمیل و ساخت این پروژه سنگین نمود که تا به حال مقدمات خوبی را نیز فراهم کرده است.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما درخصوص شروع و چگونگی تولید سریال موسی (ع) به خبرنگار ایمنا گفت: امیدواریم گره پروژه حضرت موسی (ع) باز شود و در صورت همکاری مسئولین پیش تولید این پروژه بعد از ایام انتخابات آغاز گردد.

وی در ادامه به مراحل پیش تولید تا کنون اشاره کرد و افزود: این پروژه از زمان آغاز پیش تولید به انتخاب عوامل و بازیگران پرداخته و پیش تولید این اثر یکسال به طول می انجامد که به احتمال فراوان فیلمبرداری پروژه‌ای در ابعاد "موسی (ع) " حداقل سه سال زمان ببرد.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره زمان پخش این سریال تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط و مهیا شدن امکانات، می‌شود بخشی از تولید را به سرعت و به صورت فشرده آغاز کرد.

وی افزود:این سریال بعد از انجام مراحل تولید و فیلمبرداری، یکسال پس از تولید دارد؛ به همین جهت موسی (ع) حدوداً با توجه و جمع بندی به این زمان‌ها روی آنتن می رود.

وی به نحوه ساخت این سریال نیز اشاره کرد و گفت: حساسیت این پروژه به این جهت است که خداوند در قرآن کریم سوره‌های فراوانی را در باب داستان حضرت موسی آورده‌اند و ما سعی کردیم لایه‌هایی درست از این داستان را بازگو کنیم. ما در این ساختار سعی داریم اثری در سطح جهانی ارائه کنیم.

وی درباره لوکیشن‌های این سریال افزود: بخش عمده‌ای از این سریال در ایران ساخته می‌شود، اما برای برخی از بخش‌های آن به کشورهای مصر و یا مراکش سفر خواهیم کرد تا بتوانیم اهرام و رود نیل را به خوبی به تصویر بکشیم.

شورجه پروژه موسی را اشتغال‌زا دانست و خاطرنشان کرد: در صورت شروع مراحل تولیدی سریال موسی(ع) نیروهای زیادی درگیر پروژه شده و کارآفرینی خوبی برای جامعه هنری و فنی سینما می‌شود. نیروهایی که حدوداً چهار الی پنج سال شغل مداومی را در این عرصه به دست خواهند آورد که این خود قدم بسیار بزرگی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار