13هزار جوان کاشانی عضو کانون های فرهنگی مساجد شدند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: 13هزار نفر از جوانان و نوجوانان این شهرستان زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: 13هزار نفر از جوانان و نوجوانان این شهرستان زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند به گزارش ایرنا، حسین معافی در مراسم نواختن زنگ آغاز فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان که در کانون معراج الصالحین مسجد باب الحوائج کاشان برگزار شد، افزود: این افراد آموزش های لازم را در زمینه های احکام و معارف اسلامی و آشنایی با شیوه های جنگ نرم فرا می گیرند.وی بیان کرد: افزون بر برگزاری کلاس های علوم قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های هنری، ورزشی و علمی نیز به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این کانون ها برگزار می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان مسجد را پایگاه انسجام، یکپارچگی و وحدت مسلمانان دانست و تصریح کرد: از بدو اسلام مسجد مهمترین جایگاه برای فعالیت های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.
وی بااشاره به نقش بسیار موثر مسجد در شکل ‌گیری انقلاب اسلامی تاکید کرد: با توجه به هجمه ها و جنگ نرم دشمن باید این مکان های مقدس محل بصیرت افزایی و نشر معارف دین اسلام باشد.
معافی با اشاره به اینکه امسال کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است، شعار کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان را « کانون، دانایی و کتاب» اعلام کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز در این مراسم با اشاره به وجود 561 مسجد، 250 حسینیه، 180 کانون فرهنگی هنری مسجد و 140 پایگاه بسیج مسجد در این شهرستان، خواستار ارائه و انجام فعالیت های فرهنگی اثرگذار در این منطقه شد.
سرهنگ پاسدار ' مرتضی عمومهدی ' از آمادگی ناحیه مقاومت بسیج برای همکاری با نهادهای فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: تابستان یکی از فصل های بسیار حساس در زمینه اوقات فراغت جوانان است .
وی با تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی از کانون های فرهنگی هنری مساجد توسط تمام دستگاه های اجرایی تصریح کرد: این کانون ها افزون بر حمایت مالی و تجهیزات، نیازمند راهنمایی و هدایتگری هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان بااشاره به اینکه هر پایگاه بسیج دارای دو معاومت « فرهنگی و اجتماعی » و « تعلیم و تربیت » است، یادآور شد: مجموعه بسیج شهرستان آمادگی کامل دارد تا با همکاری و کمک کانون های فرهنگی مساجد نسبت به غنی سازی و معرفت افزایی جوانان و نوجوانان اقدام کند.
197 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان فعالیت می کنند.
شهرستان کاشان با جمعیت حدود 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار