تشکیل ۱۳ هزار پرونده در دادسرای شهرستان لنجان

دادستان شهرستان لنجان گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار پرونده در دادستانی شهرستان لنجان تشکیل شده است که در نهایت بیش از ۱۵ هزار پرونده منتهی به صدور رای شده اند.

وی با اشاره به عزم راسخ قوه قضاییه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است، قوه قضاییه شهرستان لنجان در حوزه کشف کالای قاچاق نیز موفقیت های بسیاری را کسب کرده و پرونده هایی نیز در دست اقدام دارد در همین راستا اخیرا دو کانتینر کالای قاچاق در شهرستان لنجان کشف و ضبط شد که این مسئله نشان از اقتدار قوه قضاییه در برخورد با قاچاق کالا و ارز است.

مظاهری با اشاره به راه اندازی دادگاه بخش فولادشهر اضافه کرد: بعد از تاسیس بخشداری فولادشهر با تلاش های پیگیرانه رییس دادگستری شهرستان لنجان مقدمات راه اندازی دادگاه بخش فولادشهر فراهم شده و پس از تصویب در کمیسیون نقل و انتقالات قضات، شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار ورودی پرونده های دادستانی شهرستان لنجان، عنوان کرد: طی یک سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار پرونده در دادستانی شهرستان لنجان تشکیل شد که در نهایت بیش از ۱۵ هزار پرونده منتهی به صدور رای شده اند که این مهم نشان از تلاش دادستانی لنجان است.

دادستان شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز تعامل دادگستری شهرستان لنجان با دیگر ادارات این شهرستان در بالاترین سطح و موقعیت خود قرار دارد و بسیاری از موارد قبل از رسیدن به دادگستری حل و فصل شده و مصداق بارز آن رفع مشکلات صندوق قرض الحسنه امام حسین(ع) بوده است، که با تلاش شورای تامین شهرستان محقق شد.

وی متذکر شد: در سال گذشته با مساعدت مسئولان قوه قضاییه شعبه ششم دادیاری در شهرستان لنجان افتتاح شد و با توجه به تعداد مراجعاتی که تاکنون صورت گرفته افتتاح این شعبه به روند رسیدگی به پرونده ها کمک شایانی را داشته است.

مظاهری در ادامه با اشاره به روند ثبت سامانه ثنا در شهرستان لنجان، گفت: ارایه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی به شمار می آید که مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است چراکه این طرح امکان کاهش مراجعات مردم به مراجع قضایی را مهیا کرده و آن‌ها می‌توانند جهت طرح مسئله بدون مراجعه به دادسراها به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی، همچنین احترام به حریم خصوصی افراد از مزایای مهم این طرح است و با توجه به روند ابلاغ الکترونیک قضایی، اتاقی در مجموعه اداری دادگستری شهرستان لنجان به ثبت سامانه ثنا اختصاص یافته تا دغدغه مردم برای ثبت نام در این سامانه کاهش یابد.

دادستان شهرستان لنجان یادآور شد: برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه های مردم روز خاصی را به مراجعات و ملاقات های عمومی اختصاص نداده ایم و هرساعتی که مردم به مجموعه دادستانی شهرستان لنجان مراجعه کنند پاسخگو خواهیم بود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار