عملکرد مالی شهرداری ها شفاف باشد

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: عملکرد شهرداری ها بویژه در زمینه مالی باید در یک اتاق شیشه ای و شفاف انجام شود و همه بتوانند این عملکرد را رصد کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: عملکرد شهرداری ها بویژه در زمینه مالی باید در یک اتاق شیشه ای و شفاف انجام شود و همه بتوانند این عملکرد را رصد کنند.
به گزارش ایرنا، 'عبدالله کیانی' روز سه شنبه در پنجمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: حرکت به سمت شهرداری شفاف، قانونمدار، پاسخگو و عاری از هرگونه شائبه مالی از وظایف شوراهای اسلامی است.
وی افزود: بر اساس تکلیف قانونی بند 10 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی در کشور، شورای شهر موظف است صورت جامع درآمد و هزینه های شهرداری را که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می شود، تایید و منتشر کند.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: از همه اعضای شوراهای شهر در استان اصفهان درخواست دارم تا به این بند قانونی دقت کنند و آن را انجام دهند.
وی گفت: توجه نکردن حقوقی، قانونی، اداری، پرسنلی و تشکیلاتی به شهرداری ها که به نحوی به حال خود رها شده اند باعث شده تا انگشت اتهام بویژه در حوزه مسائل مالی به طرف شهرداری ها نشانه رود.
وی افزود: اصلاح نشدن ساختار اداری شهرداری ها، بی توجهی به شایسته سالاری، اصلاح نشدن نظام حقوق و درآمد پرسنل و کارکنان شهرداری ها، خودکفایی شهرداری ها در مسائل مالی و سهم بسیار پایین شهرداری ها از بودجه عمومی کشور از مهمترین مشکلات شهرداری ها محسوب می شود.
کیانی تاکید کرد: توجه به فساد اداری و کاهش تخلفات در دستگاه هایی که خدمات عمومی را در بخش های دولتی و غیردولتی ارائه می کنند باید بصورت ویژه رسیدگی شود.
وی افزود: فساد اداری ممکن است از یک بخش کوچک سازمان شروع شود اما بسرعت توسعه یابد و تمام بخش ها را درگیر کند.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان از فساد اداری بعنوان یک بیماری بسیار مُسری نام برد که نیازمند شناسایی، رسیدگی و اقدام قاطع است.
وی از اعضای شوراهای اسلامی خواست تا با در نظر گرفتن منافع شهر و خارج از تنگ نظری، در حوزه مسائل مالی، حساس و دقیق باشند و با هرگونه فساد اداری و مالی برخورد قاطع کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه اولین مساله استان اصفهان بحران آب است، اظهار داشت: کاهش حجم منابع آبی استان بسیار نگران کننده است و بحران آب به بزرگترین بحران یکصد سال اخیر کشور تبدیل شده است.
کیانی با بیان اینکه در صورتی که بحران آب مدیریت نشود تبعات خارج از تصور را به همراه خواهد داشت، گفت: با کار عالمانه و کارشناسانه و فرهنگ سازی صحیح و درست می توانیم بر این بحران غلبه کنیم.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در بخش دیگر سخنان خود گفت: بر اثر کاهش ساخت و سازهای شهری اندک درآمدهای ناپایدار حاصل از صدور پروانه ساختمان بسیار پایین آمده است و با افزایش نرخ تورم، هزینه های شهری و اداره شهر بسیار زیاد شده و شهرداری ها را به مرز ورشکستگی کامل رسانده است.
کیانی گفت: بخش عمده بحران های اقتصادی و اجتماعی پیش روی ما ناشی از ضعف و سوء مدیریت، تصمیم های غلط و بی توجهی به کار کارشناسی و حرف عالمانه است.
جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با حضور 24 نفر از نمایندگان شهرستان های استان در این شورا برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونان عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز برای پاسخ به سئوالات اعضای شورای اسلامی استان حضور داشتند.
بیش از سه هزار و 500 نفر در استان اصفهان عضو شوراهای شهر هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار