آمار بالای مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی اصفهان
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست سال جاری در هر ماه نزدیک به ۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که از این تعداد حدود ۱۸۰ تماس نیاز به مداخله مستقیم داشت و لازم بود همکاران در محل حضور پیدا کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست سال جاری در هر ماه نزدیک به ۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که از این تعداد حدود ۱۸۰ تماس نیاز به مداخله مستقیم داشت و لازم بود همکاران در محل حضور پیدا کنند.
مرضیه فرشاد در حاشیه بازدید معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان از مرکز اورژانس اجتماعی در گفتوگو با تسنیم، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی اصفهان جایگاه استانی دارد و سطح یک است و موردهای ارجاعی اورژانسهای سراسر استان را پذیرش میکند و خدمات متفاوتی ازجمله کاهش طلاق با 4 تیم که درحال فعالیت هستند و پروندههای ارجاعی دادگستری را مورد مشاوره و مداخله قرار میدهند.
وی با اشاره به بازدید خانم ابتکار از مرکز 123 بهزیستی افزود: همکاران بهزیستی در این خط به صورت 24 ساعته پاسخگوی گزارشهای ارائه شده هستیم و اعم این گزارشها درباره کودک آزاری، همسر آزاری، فرزند آزاری و سالمند آزاری است و براساس نوع مداخله لازم همکاران وروو پیدا میکنند.
وی تصریح کرد: در خط تماس 1480 نیز 10 کابین فعال داریم و روانشناسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا یا ارشد مشاوره هستند در این بخش از 8 صبح تا 8 شب مشغول به کار هستند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 8 کودک در بخش کودکان خیابانی بهزیستی حضور دارند و خانم ابتکار با حضور در این بخش از وضعیت تحصیل و خدماترسانی به کودکان مطلع شدند.
وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان 16 دستگاه ماشین اورژانس اجتماعی وجود دارد، گفت: 16 اورژانس سطح یک یا دو مشغول به فعالیت هستند که برحسب نوع شهرستان متفاوت است و تمام این توضیحات مبنی بر تعداد تماسها و نحوه خدمات به معاون رئیس جمهور در امور بانوان منتقل شد.
فرشاد بیان کرد: در 3 ماه نخست سال جاری در هر ماه نزدیک به 600 تماس مرتبط داشتیم که از این تعداد حدود 180 تماس نیاز به مداخله مستقیم داشت و لازم بود همکاران در محل حضور پیدا کنند.
وی افزود: این آمار بسیار سخت و سنگین است لیکن ناچاریم این کار را با حداقل نیرو و حداکثر توانی که داریم انجام دهیم تا فردی مورد آسیب قرار نگیرد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان پیرامون شناخت مردم از شماره تماس و فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: در سالهای گذشته سعی شده ارتباط با مردم و اطلاع رسانیها صورت گیرد منتها آنچه تاکنون انجام شده مداخلات با حداکثر توان بوده اما با حداکثر توان اطلاع رسانی نشده است.
وی ادامه داد: دلیل این اتفاق احتمال برقراری تماسهای غیرمرتبطی بود که زیاد شود و تماسهای مرتبط را کاهش دهد برای همین بیشتر سعی شد ارتباطمان با افرادی که مستقیماً دخیل در موضوع هستند مانند مشاوران مدارس، نیروانتظامی، کلانتری و معتمدین محلی افزایش یابد.
فرشاد خاطرنشان کرد: سعی کردیم با تفهیم این افراد قدری به تفکیک مسئله برای ارجاع کمک کنیم اما بدین معنا نیست که اطلاع رسانی بیشتر نداریم و سعی میکنیم در آینده نزدیک فضای اطلاع رسانی را بیشتر کرده تا روزی برسد که اصلا نیازی به شماره تماس 123 نداشته باشیم.