سوءمدیریت‌ها عامل اساسی مشکلات اقتصادی کشور است

امام جمعه شهرضا گفت: بخشی از مشکلات به دلیل سوء مدیریت‌ها، اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و ناکارآمدی‌ها به وجود آمده است، وضعیت کنونی کشور باید ساماندهی شود.

امام جمعه شهرضا گفت: بخشی از مشکلات به دلیل سوء مدیریت‌ها، اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و ناکارآمدی‌ها به وجود آمده است، وضعیت کنونی کشور باید ساماندهی شود.
به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام سیف‌اله یعقوبی، شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای همه مردم یک تکلیف شرعی است، اظهار داشت: این فریضه الهی در راستای حفظ احکام اسلام و سلامت معنوی جامعه اثر بسیاری دارد.
وی افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از حیث کمیت و کیفیت و زمان هیچ محدودیتی به خود نمی‌پذیرد و خاصیت آن جلوگیری از انحطاط جامعه و قرار دادن آن در مسیر پیشرفت و تعالی است.
امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مسئولان باید دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند و تلاش کنند این وظیفه را در دستگاه‌های تحت امر خود ترویج کنند، گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معروف امروز حفظ نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بدترین منکر، آسیب‌رسانی به نظام است و مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین معروف را حفظ نظام و عزت و آبروی ملت ایران و بزرگ‌ترین منکر را کمک به دشمنان اسلام و انقلاب و تضعیف نظام سیاسی اعلام کردند.
یعقوبی با بیان اینکه یکی از خصیصه‌های هر جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند، بیان کرد: باید از نشر شایعات و بیان سخنان علیه بزرگان انقلاب جلوگیری کرد، در بعضی از جلسه‌ها علیه ارزش‌های انقلاب و نظام و شخصیت‌های برجسته آن صحبت‌های نادرستی بیان می‌شود که جلوگیری از آن به عنوان یک منکر، وظیفه همه مردم است.
وی با بیان اینکه امروز مسئولان باید برای حل مشکلات تلاش کنند و با تمرکز بر مشکلات در راستای حل آنها همت کنند و از حاشیه سازی دوری کنند، افزود: مردم مشکلات اقتصادی دارند و باید برطرف شود، وقتی مسائل اقتصادی مدیریت نشد، تبعاتی دارد که ممکن است خوشایند نباشد، اگر معیشت مردم اصلاح شود دین آنها نیز اصلاح می‌شود، در شرایط فعلی مبارزه با مفسدان اقتصادی بهترین معروفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه امروز مهمترین نیاز کشور، مهار تورم، مقابله با رکود، جلوگیری از واردات بی‌رویه و حمایت از تولید داخلی است، بیان کرد: بخشی از مشکلات به دلیل سوء مدیریت‌ها، اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و ناکارآمدی‌ها به وجود آمده است، وضعیت کنونی کشور باید ساماندهی شود.
وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: هر جامعه‌ای مسلح به عفاف و حجاب باشد از ناهنجاری اجتماعی در امنیت خواهد بود، امروز عفاف و حجاب مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است در حالی که حجاب عامل سلامت و امنیت جامعه است.
یعقوبی با بیان اینکه دشمن برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای نظام اسلامی ما دارد، افزود: دشمن پس از ناامیدی در جنگ نظامی و اقتصادی، جنگ فرهنگی را علیه ملت ما آغاز کرده است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه به دنبال ایجاد ناامنی بودند تا از این طریق با انقلاب اسلامی مقابله کنند، اما تاکنون موفق نشدند و به اهداف خود دست پیدا نکردند.
امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه تأمین امنیت اخلاقی، استحکام بنیان خانواده، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از برکات حفظ حجاب و عفاف در جامعه است، تصریح کرد: باید در بعضی از مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی، نظارت بیشتری بر استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر شود.
وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب باید توسط همه مردم و دستگاه‌ها در جامعه مطالبه و اجرایی شود، بیان کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهترین روش برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.
یعقوبی با بیان اینکه هر منکری هر چند کوچک باید مورد تذکر واقع شود و بی‌توجهی به آن سبب عادی شدن گناهان بزرگ می‌شود، گفت: در برخی از محلات شهر مشاهده می‌شود که بانوان مشغول دوچرخه‌سواری هستند، کسی با دوچرخه سواری مخالف نیست، اما باید برای بانوان محل‌های مشخصی در نظر گرفته شده که بتوانند راحت از آن استفاده کنند.
استفاده از کالای ایرانی یکی از مهمترین معروف‌ها است
فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به استفاده از کالای ایرانی در جامعه و نهادینه کردن آن، اظهار داشت: باید شعار حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا مردم در خرید کالاهای داخلی نسبت به خارجی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
علی اصغر رفیعی‌نژاد با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی یکی از مهمترین معروفاتی است که همه مدیران اجرایی باید به آن عمل کنند، افزود: مسئولان بایستی با ایجاد بستر مناسب زیرساخت‌ها، پشتیبانی کردن از تولیدات داخلی، اعطای تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان و فرهنگ‌سازی خرید کالاهای ایرانی از طریق راهکارهای مختلف اقدام کنند.
وی با بیان این‌که بعضی در جامعه به دنبال نا امید کردن مردم هستند، افزود: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به آینده نگاه داشته باشد، برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند یک موتور محرکه است که این موتور محرکه همان امید است که می‌تواند سبب زنده ماندن جامعه شود.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه ترویج یأس و ناامیدی در جمعه منکری بزرگ و نابخشودنی است نباید هر کس تریبونی در اختیار گرفت با عقده گشایی از مسائل گذشته و نظرات غیر کارشناسی، سبب ناامیدی مردم ‌شود، گفت: ناامید کردن مردم به صلاح کشور نیست.
وی بیان کرد: مدیران شهرستانی نمی‌توانند مسائل کلان کشوری را برطرف کنند، اما می‌توانند با خدمت بدون حاشیه، اضطراب و دلهره مردم را کاهش داده و آنان را به آینده انقلاب امیدوار کنند.
رفیعی‌نژاد با تأکید بر این‌که در ارائه خدمات به مردم نباید تبعیض و نارضایتی به وجود آید، گفت: پارتی بازی، قومیت و جناح‌گرایی در ادارات نباید وجود داشته باشد اگر این منکرات رواج پیدا کند، سبب نارضایتی در بین مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه با وجود تذکرهای فراوانی که مطرح می‌شود، برخی افراد با استفاده از فضای مجازی افکار عمومی را مخدوش و سبب ناراحتی مردم می‌شوند، تصریح کرد: باید با استفاده از خبرگان و کارشناسان منکرات جامعه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه دوچرخه سواری بانوان در قانون جرم شناخته نشده است، تصریح کرد: پلیس و دستگاه قضایی نمی‌توانند با دوچرخه سواری بانوان برخورد کنند، باید با فرهنگ‌سازی آن را در مسیر درست هدایت کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار