با هزینه شخصی به کیش رفته بودم

بازی‌های دوومیدانی آسیایی جاکارتا هم مثل سایر رشته‌های ورزشی شهریورماه در اندونزی برگزار می‌شود و این روزها رضا قاسمی ملی‌پوش دوی اصفهان سخت در تلاش است تا بتواند جایگاه خود را در لیست نفرات اعزامی‌های به جاکارتا ثابت کند.

بازی‌های دوومیدانی آسیایی جاکارتا هم مثل سایر رشته‌های ورزشی شهریورماه در اندونزی برگزار می‌شود و این روزها رضا قاسمی ملی‌پوش دوی اصفهان سخت در تلاش است تا بتواند جایگاه خود را در لیست نفرات اعزامی‌های به جاکارتا ثابت کند.
به گزارش ایمنا، رکورد ورودی بازی‌های آسیایی جاکارتا ۱۰ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه اعلام شده است و قاسمی باید برای کسب سهمیه، رکورد خود را به این عدد برساند. تورنمنت‌های مختلفی تا قبل از برگزاری بازی‌های آسیایی جاکارتا در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که دوندگان فرصت دارند در این مسابقات سطح آمادگیشان را محک زده و بهترین رکورد خود را به ثبت برسانند.
مسابقات بین‌المللی جام کازانف قزاقستان چند روز پیش در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد که رضا قاسمی نماینده دوی اصفهان به همراه تیم نفت تهران در این جام حضور داشت.
قاسمی در خصوص شرایط این مسابقات و رکوردی که توانست به ثبت برساند با خبرنگار ایمنا مصاحبه‌ای داشت که در ادامه می‌خوانید:
چندمین‌بار بود که مسابقات جام کازانف را تجربه می‌کردید؟
پنجمین‌بار بود که در این مسابقات حضور داشتم و توانستم در ماده ۱۰۰ متر سرعت با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه مدال طلا و در ماده ۲۰۰ متر سرعت با ثبت رکورد ۲۱ ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه مدال نقره را به دست آورم.
با تیم نفت تهران در این مسابقات شرکت کردید. مسابقات به‌صورت انفرادی برگزار شد یا تیمی؟
مسابقات انفرادی بود و من تنها نماینده ایران در ماده ۱۰۰ و ۲۰۰ متر سرعت بودم. تیم نفت تهران چون سال گذشته قهرمان لیگ برتر ایران شد جواز حضور در این جام را به‌دست آورد.
از شرایط مسابقات بگویید.
دوندگانی از ۱۰ کشور آسیایی و آسیای مرکزی از جمله قزاقستان، ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، کنیا و غیره در ماده‌های مختلفی در جام کازانف شرکت کرده بودند که رقیب اصلی من دونده قزاقستانی بود و در ماده ۲۰۰ متر سرعت توانست از من بگذرد و به مدال طلا برسد.
چقدر تا کسب سهمیه ورودی بازی‌های آسیایی جاکارتا فاصله دارید؟

با توجه به اینکه در ماده ۱۰۰ متر سرعت توانستم رکورد خوبی را به دست آورم، به سهمیه ورودی جاکارتا نزدیک شدم و تنها ۱۰ صدم ثانیه تا کسب سهمیه ورودی بازی‌های آسیایی جاکارتا فاصله دارم. هنوز فرصت هست تا خودم را به رکورد ورودی جاکارتا برسانم. دو تورنمنت در دهه سوم تیرماه در ترکیه و بلاروس برگزار می‌شود که البته نفرات اعزامی در این تورنمنت‌ها را فدراسیون مشخص می‌کند. در صورتی‌که به این مسابقات اعزام شوم می‌توانم رکوردم را ارتقا دهم و رکورد بازی‌های آسیایی را به دست آورم.
با توجه به رکوردی که توانستم در مسابقات جام کازانف قزاقستان به ثبت برسانم، حدود ۹۰ درصد احتمال می‌دهم بتوانم رکورد ورودی جاکارتا را به دست آورم و در این رقابت‌ها شرکت کنم.
شرایط اردوی کیش را چطور ارزیابی می‌کنید؟
چون با هزینه شخصی خودم به کیش رفته بودم نمی‌توان گفت اردوی خاصی بود اما در مجموع تمرینات خوبی در کیش زیرنظر مربی امریکایی داشتیم. اردوی دیگری نداریم و تمریناتم را در اصفهان ادامه می‌دهم.
تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را دارید؟
بله. در دوره قبلی بازی‌های آسیایی اینچئون در ماده ۱۰۰ متر سرعت مقام پنجم را به دست آوردم.
امسال برای کسب مدال می‌روید؟
شرایط خیلی سخت است ، از سوی فدراسیون اردوی تدارکاتی نداشتیم و از جایی حمایت خاصی نشدم که برای کسب مدال به این بازی‌ها بروم. با وجود این شرایط همین که بتوانم ورودی بازی‌های آسیایی را به دست آورم هم کار بزرگی کرده‌ام.
هیئت دوومیدانی استان کمک مالی به شما نداشته؟
چند وقت پیش مبلغ چهار میلیون تومان که از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای ورزشکارانی که قرار است برای بازی‌های آسیایی جاکارتا سهمیه بگیرند در نظر گرفته شده بود را دریافت کردم اما هزینه یک ماه تمرینم در کیش هم نبود. نمی‌دانم کل مبلغی که برای من درنظر گرفته شده بود، چقدر بود اما من در استان اصفهان تنها دونده‌ای هستم که می‌تواند سهمیه ورودی بازی‌های آسیایی جاکارتا را به‌دست آورد و از بین دوندگان زن احتمال کمی دارد که فرزانه فصیحی بتواند ورودی را به‌دست آورد.
با وجود این شرایط، انگیزه‌ای برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا دارید؟
پس از کسب سهمیه برای بدست آوردن مدال بازی‌های آسیایی به جاکارتا خواهم رفت چراکه تنها مدالی است که در کارنامه ورزشی‌ام ندارم. مدال‌های مختلفی از مسابقات قهرمانی آسیا، داخل سالن، بازی‌های داخل سالن و بازی‌های ساحلی دارم اما در دور قبلی بازی‌های آسیایی نتوانستم مدالی به دست آورم و فقط با این انگیزه حاضرم با هزینه شخصی تمرین کنم که بتوانم در این بازی‌ها شرکت کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار