13 طرح اصلاح شبکه و خط انتقال آب روستایی اجرا شد

مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان از اجرای 13 طرح اصلاح شبکه و خط انتقال آب در روستاهای این شهرستان خبر داد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان از اجرای 13 طرح اصلاح شبکه و خط انتقال آب در روستاهای این شهرستان خبر داد.

رضا دهقانی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: اجرای این طرح ها با اعتبار افزون بر 11 میلیارد و 870 میلیون ریال صورت گرفت و منجر به کاهش 17 درصدی هدر رفتن آب شد.
وی افزود: عملیات تعویض شبکه آب مجتمع ظفرقند به طول هفت کیلومتر با اعتبار افزون بر چهار میلیارد و 700 میلیون ریال و اصلاح خط انتقال و شبکه داخلی مجتمع آب رسانی ریگستان به طول 11 کیلومتر با اعتبار بیش از چهار میلیارد و 250 میلیون ریال صورت گرفت.
مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان بیان کرد: اصلاح و تعویض شبکه روستای گونیان به طول 350 متر، اصلاح و تعویض شبکه دامداری های حسین آباد به طول یک هزار و 200 متر، اصلاح و تعویض شبکه مسیر خط انتقال آب از روستای رحمت آباد تا جعفرآباد موغار با 2 هزار و 400 متر طول نیز انجام شد.
او همچنین به اصلاح شبکه خط انتقال روستای میشاب از مخزن تا ورودی روستا به طول 500 متر اشاره کرد و گفت: افزون بر یک میلیارد و 230 میلیون ریال در مجموع برای طرح ها اختصاص داده شده بود تا در حد امکان از هدر رفتن آب جلوگیری شود.
دهقان ادامه داد: اصلاح و تعویض شبکه داخلی روستای خیرآباد به طول 400 متر، اصلاح و تعویض شبکه روستای کهنگ به طول 2 هزار و 700 متر، اصلاح و تعویض شبکه روستای توران به طول 800 متر، اصلاح و تعویض شبکه روستای لاسیب به طول یک هزار و 200 متر و اصلاح و تعویض شبکه روستای اونج به طول 300 متر نیز با اعتبار بیش از یک میلیارد و 530 میلیون ریال انجام شد.
وی همچنین از خرید 12 فلوتر بی سیمی جهت نصب بر روی مخزن های آب روستاهای اردستان با ارزش بیش از 160 میلیون ریال خبر داد و گفت: تشکیل گروه های مروج فرهنگ مصرف بهینه آب به منظور آموزش و اطلاع رسانی در زمینه شرایط و منابع تامین آب و مدیریت مصرف به مشترکین در کنار اجرای طرح های اصلاح و تعویض شبکه های آب روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.
به گفته مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان، کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی منجر به درگیری نزدیک به 22 روستای این شهرستان با مشکل قطعی و کمبود آب شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار