گران فروشی مغایر با اسلام است

امام جمعه اصفهان گفت: گران فروشی مغایر با اسلام است مواظب باشید آب به آسیاب دشمن نریزید.

امام جمعه اصفهان گفت: گران فروشی مغایر با اسلام است مواظب باشید آب به آسیاب دشمن نریزید.
به گزارش ایسنا، سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته اصفهان با اشاره به سخن امام صادق (ع) درمورد خصوصیات کاربردی مؤمن در عصر امروز افزود: مؤمن محل کسب و درآمدش پاک و مشروع است. حسن خلق به معنای خوش رفتاری و پرهیز از دروغ و تهمت و کلاهبرداری همچنین دارای باطن خوب و به دور از بدجنسی است. همچنین مازاد اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کند و حرف زیاد و بی ربط نمی‌زند و شری به دیگران نمی‌رساند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه انسان دارای خیر و شر است، افزود: مؤمن شر خود را حفظ و در راه انحراف وارد نمی‌شود. در واقع مذهب به معنی راه است و در زمان امام صادق (ع)، شیعیان با خط شیعه جعفری شناخته می‌شدند.
طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) و پدر بزرگوارشان امام باقر (ع)، فرصتی بدست آورده و دستورات پیامبر و اسلام را روشن و تشریح کردند و امام صادق (ع) توانست چهار هزار شاگرد را تربیت کند.
وی با بیان اینکه محمد مسلم و زراره از شاگردان امام صادق حدود ۱۲ هزار روایت از امام به حافظه سپردند، افزود: تمام نوشته هاو حفظیات در چهارصد کتاب توسط علمایی از جمله شیخ طوسی، کلینی به صورت منظم تدوین شده است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تمام مسلمانان ازجمله اهل تسنن برای امام صادق احترام بسیاری قائل هستند، افزود: مالک بن عنس شاگرد اهل تسنن طبق روایتی که می‌گوید، امام را تنها در سه کار روزه، نماز و قرائت قرآن می‌دیدم. بنابراین خانه‌های خود را با قرائت قرآن نورانی کنید.
طباطبایی نژاد با اشاره به بی اعتنایی امام صادق (ع) نسبت به دنیا تاکید کرد: امام صادق (ع ) به علت غرق بودن در دریای معرفت الهی و رسیدن به قله حقیقت دیگر به ساحل و دنیای فانی بی رغبت شده و از اجر الهی بهره برده بود.
وی با بیان اینکه شیطان در کمین فرزند آدم است و باید از امتحان‌های پی در پی ترسید، افزود: شیطان، فرد را بعد از اجرای تمام وظایف، با مال گیر می‌اندازد. بنابراین مردم توجه کنند، که آمریکا در جنگ اقتصادی با کشور و هدفشان جدایی مردم از حکومت است و اگر حمایت مردم نباشد، امیر مومنان تنها و خانه نشین می‌شود.
امام جمعه با اشاره به آیه ای از سوره منافقون تصریح کرد: منافقان برای پراکنده شدن اطرافیان پیامبر، آن بزرگوار و پیروانش را مورد بی اعتنایی و تحریم قرار می‌دادند. در صورتی که نمی‌دانستند خزائن آسمان و زمین از آن خداست.
طباطبایی نژاد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دشمنان سه جنگ با ما دارند، افزود: دشمنان با جنگ اقتصادی تحریم، جنگ روانی مانند سیاه نمایی و جنگ عملی مانند گروهی که تهدید و شایعه پراکنی و شعارهایی همچون تابستان را برای ایرانیان جهنم می‌کنیم در حال تقابل با کشور هستند.
وی خطاب به کسبه و بازاریان افزود: گران فروشی مغایر با اسلام است مواظب باشید آب به آسیاب دشمن نریزید. در بحران اقتصادی به فکر مردم باشید و به آن ها لطمه نزنید، در واقع باید با همفکری و در دست هم با اتحاد است که می توانیم با مشکلات مقابله کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار