سپاهان و ذوب‌آهن در کوران آمادگی

دو تیم اصفهانی لیگ برتر از هفته گذشته وارد فاز جدی تمرینات شدند تا با آمادگی کامل لیگ هیجدهم را آغاز کنند.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: دو تیم اصفهانی لیگ برتر از هفته گذشته وارد فاز جدی تمرینات شدند تا با آمادگی کامل لیگ هیجدهم را آغاز کنند.

سپاهان و ذوب‌آهن که امسال با دو مربی تازه‌وارد کارشان را شروع کرده‌اند همچنین چهاربازی‌های تدارکاتی را هم‌پشت سر گذاشتند که حاصل آن سه پیروزی روحیه‌بخش مقابل تیم‌های فولاد خوزستان، پیکان تهران، شهاب تهران و یک تساوی برابر پارس جنوبی جم بود. سه تیم از این جمع فصل پیش به ترتیب رتبه‌های ششم، هفتم و پنجم را کسب کردند. نکته جالب این‌که فولاد، پیکان و پارس جنوبی جم در لیگ فصل گذشته، مجید جلالی، سیروس پور موسوی و مهدی تارتار را به‌عنوان سرمربی در اختیار داشتند و همچنان به آن‌ها اعتماد کردند تا با همان سه ناخدای لیگ فصل پیش، وارد لیگ هیجدهم شوند. این چهار دیدار دوستانه در خارج از اصفهان برگزار شد. سپاهانی‌ها که اردوی خود را در کردان کرج برپا کرده‌اند در همین محل مقابل فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم به میدان رفتند و ذوب‌آهنی‌ها هم در ورزشگاه شهرک قدس با پیکان روبرو شدند و سپس به مصاف شهاب تهران رفتند.

سپاهان و برگزاری دو بازی پرفشار

تیم فوتبال سپاهان عصر سه‌شنبه در نخستین بازی دوستانه مقابل فولاد خوزستان دونیمه 40 دقیقه‌ای به میدان رفت و در هر نیمه یک گل به ثمر رساند تا با پیروزی دو بر صفر زمین را ترک کند. سجاد شهباز زاده و کی روش استنلی دو بازیکن تازه‌وارد طلایی پوشان هرکدام یک‌بار موفق به گلزنی برای سپاهانی‌ها شدند تا در نخستین تجربه مربیگری قلعه‌نویی بروی نیمکت تیم اصفهانی پس از هشت سال دوری با شیرینی همراه شود. زردپوشان اصفهانی پس از 48 ساعت استراحت دوباره لباس رزم بر تن کردند تا در دومین بازی دوستانه با پارس جنوبی جم پیکار کنند. در بازی دوم قلعه‌نویی با توجه به بازی فیزیکی سه‌شنبه مقابل فولاد که موجب مصدومیت جزئی دو مهاجم اصلی‌اش یعنی کی روش شهباز زاده شده بود به این دو بازیکن استراحت داد و به‌جای آن‌ها از ابراهیم صالحی و ساسان انصاری در هر نیمه کمک گرفت. درون دروازه سپاهانی‌ها هم همچون دیگر قبل پیام نیازمند ایستاده بود. خط دفاعی طلایی پوشان را سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، سعید آقایی و محمد ایران پوریان تشکیل می‌دادند و یک خط جلوتر مهدی کیانی به‌عنوان هافبک تدافعی بازی کرد تا وظیفه انتقال توپ از خط دفاعی به خط میانی که مهرداد محمدی، ساسان انصاری، حامد بحیرایی و جلال علی محمدی در آن به بازی گرفته‌شده بودند را انجام دهد. یکی از تغییرات جالب‌توجه طلایی پوشان در نیمه دوم استفاده هم‌زمان از محمد ایران پوریان و حسن جعفری در سمت راست یکی به‌عنوان مدافع و یکی به‌عنوان هافبک راست بود که موجب ارسال‌های زیادی در نیمه دوم روی دروازه شاگردان تارتار شد. درمجموع نیمه نخست این مسابقه که شاهد درگیری‌های زیادی هم داشت را باید به پارسی‌ها اختصاص داد. آن‌ها نشان دادند که در لیگ هجدهم هم می‌توانند برای هر حریفی دردسرساز بشوند. شاگردان تارتار نمایش بسیار موفقی در درگیری‌های هوایی داشتند و چند مرتبه نیز روی دروازه نیازمند خطرساز شدند که مهم‌ترین موقعیت آن‌ها توسط سنگربان جوان سپاهان به کرنر فرستاده شد. در نیمه دوم اما شرایط به سود سپاهان تغییر کرد ولی بازهم مدافعین پارس جنوبی اجازه ایجاد موقعیت‌های خطرناک را به شاگردان امیر قلعه‌نویی ندادند تا درنهایت در روزی که بازیکنان دو تیم دوندگی زیادی داشتند، با تساوی بدون گل زمین مسابقه را ترک کنند. امیر قلعه‌نویی همچنین در این دیدار از حسین پاپی و محمد کریمی به‌عنوان بازیکنان تعویضی سود برد تا برای رسیدن به ترکیب اصلی شناخت بیشتری پیدا کند. به‌هرحال سپاهانی‌ها پس از برگزاری این دو بازی دوستانه راهی ترکیه خواهند شد تا اردویی در این کشور بر پا کنند. آن‌ها 23 تیرماه راهی استانبول می‌شوند و تا 29 تیرماه در آنجا خواهند بود و احتمالاً دو یا سه بازی دوستانه هم برگزار خواهند کرد.

ذوب‌آهن و دو برد روحیه‌بخش

تیم فوتبال ذوب‌آهن که این فصل امید نمازی را روی نیمکت مربیگری‌اش می‌بیند صبح پنج‌شنبه در ورزشگاه شهرک قدس به مصاف پیکان رفت و با نتیجه دو بر یک این تیم را شکست داد. برای ذوب‌آهن در این بازی حمید بوحمدان و داسیلوا فرناندز گلزنی کردند و تک‌گل خودروسازان را هم مهدی شیری به ثمر رساند. این برد روحیه‌بخش می‌تواند به نمازی و شاگردانش کمک کند تا لیگ فصل پیش رو باقدرت آغاز کنند. نکته جالب در این بازی گلزنی ماریو فرناندز خرید جدید ذوب‌آهنی‌ها بود. این مهاجم چپ پای برزیلی که سابقه بازی در شارجه امارات را هم دارد قرار است در لیگ هجدهم به‌جای کی روش استنلی انجام‌وظیفه کند. ذوبی‌ها همچنین عصر همان پنج‌شنبه با بازیکنان ذخیره مقابل شهاب تهران صف‌آرایی کردند و به نتیجه سه بر یک این تیم را شکست دادند. با کسب این نتایج می‌توان به آینده سبزپوشان اصفهانی در لیگ هجدهم چشم امید بست.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار