نخستین دوره آموزش کوهنوردی در نوش آباد برگزار شد

سرپرست تیم کوهنوردی کوهباد نوش‌آباد از برگزاری نخستین دوره آموزش کوهنوردی با مجوز فدراسیون کوهنوردی در مجتمع آموزشی بصیر این شهر خبر داد.

مصطفی قدیری در در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در این دوره 12 نفر از کوهنوردان به مدت سه روز به صورت کلاس نظری و فعالیت عملی با آموزش های حرفه ای این رشته ورزشی آشنا شدند.
وی افزود: در این کارگاه آموزش‌های مبانی حفظ محیط کوهستان، مبانی جستجو، آموزشیGPS، پزشکی کوهستان، هواشناسی کوهستان، نجات فنی، فیزیولوژی ارتفاع، بیماری‌های ارتفاع، هیپوترمیا، سرمازدگی، گرمازدگی، آفتاب سوختگی، برف کوری، اصول و مبانی مقدماتی تغذیه در کوهنوردی، مبانی کمک‌های اولیه و صاعقه ارائه شد.
سرپرست تیم کوهنوردی کوهباد نوش‌آباد تصریح کرد: بیش از 100 نفر از شهروندان نوش آباد در قالب تیم‌های بانوان انوشه، کوه و طبیعت، کوهباد و سرباز به ورزش کوهنوردی مشغول هستند که شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی صعود تابستانه و زمستانه پنج قله بالای 3500 متر کشور را تجربه کرده‌اند.
وی افزود: صعود به قله‌های دماوند، شیرکوه یزد، برف انبار قم، علم‌کوه کلاردشت، الوند همدان، سنبران لرستان، کرکس نطنز، آراگتس ارمنستان و آلبروس روسیه از جمله تجربه‌های کوهنوردی شرکت‌کنندگان این کلاس بود.
قدیری گفت: بعد از آموزش‌های یک روزه که به صورت نظری برگزار شد، شرکت‌کنندگان در این کارگاه به مدت دو روز در کوهستان‌های جنوب کاشان به فراگیری و تمرین فعالیت‌های عملی پرداختند.
گفتنی است؛ مدرس این دوره، مهدی تسلطی مجرد، عضو انجمن ملی پزشکی کوهستان ایران و مدیر داخلی انجمن ملی آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ایران بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار