منویات رهبری در شهرک صنعتی برق-الکترونیک و صنایع مواد غذایی به عمل نشسته است

فرماندار خمینی شهر گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که در این چند ساله بر روی مباحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، تولید کالای ملی است و در این شهرک این مباحث را شاهد هستیم که به عمل نشسته است.

فرماندار خمینی شهر گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که در این چند ساله بر روی مباحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، تولید کالای ملی است و در این شهرک این مباحث را شاهد هستیم که به عمل نشسته است.

به گزارش فارس، محمود مسلم‌زاده شامگاه سه‌شنبه به همراه هیأتی از ادارات کار و نمایندگان شرکت شهرک‌ها و ... از شهرک صنعتی برق و الکترونیک و شهرک صنایع مواد غذایی خمینی‌شهر بازدید کرد و از نزدیک با مشکلاتی که سد راه سرمایه‌گذاران و شرکت‌هاست آشنا شد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگار اظهار کرد: مسائل و مشکلات شهرک مورد بررسی قرار گرفت و تاکید بر این است برای کسانی که متقاضی سرمایه‌گذاری هستند و با محدودیت مکان مواجه شده‌اند از حداکثر ظرفیت صنعتی شهرستان استفاده لازم انجام شود.

فرماندار خمینی‌شهر عنوان کرد: کمیته‌ای برای تقویت خانه صنعت و واحدهای صنعتی تشکیل می‌شود تا مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد و ماهی یک بازدید از واحدهای صنعتی انجام می شود؛ عمده مشکلات موجود در این شهرک باید در سطح استان پیگیری و راه حل‌هایی پیدا شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در این شهرک بیان کرد: تحریم برخی مواد اولیه که موضوع غالب کشور است و همچنین نوسان ارز که باعث معضلاتی برای تولیدکنندگان شده در برخی شرکت‌های شهرک نیز مشاهده شد.

مسلم‌زاده با اعلام اینکه مشکلات دیگری مثل گازرسانی در شهرک بود که در شهرستان و مذاکره با مسوولان استانی قابل حل است، اضافه کرد: جای تقدیر دارد که هیأت امنای شهرک با توجه به خشکسالی و کمبود آب کافی، با تهیه منبع و مدیریت بهینه در آب پوشش خوبی را بین شرکت‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از واحدهای فعال در این شهرک با تثبیت اشتغال و تولید محصول، بازار فروش خود را تا پایان سال رقم زده و متقاضی محصول را در واحد تولیدی خود دارد، ادامه داد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که در این چند ساله بر روی مباحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، تولید کالای ملی است و در این شهرک این مباحث را شاهد هستیم که به عمل نشسته است.

فرماندار خمینی‌شهر در پایان ابراز کرد: بیکاری که از دغدغه‌های جامعه است در این واحدهای مورد بازدید اشتغال‌زایی فعال شده و باید حداکثر بهره‌برداری را از واحدهای صنعتی و حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران داشته باشیم؛ همچنین در شهرستان نیز حضور دستگاه‌های اجرایی را کنار خود در بازدیدها برای حل مشکلات پیش رو خواهم داشت.

به گزارش فارس، در این بازدید از چند شرکت بازدید شد که در زمینه‌های برق و الکترونیک، ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی فعالیت دارند.

شرکت مهندسی پزشکی نوین که بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات فیزیوتراپی در خاورمیانه است و در مساحت 8 هزارمتر مربع بنا شده که طرح توسعه آن در برای آینده پیش‌بینی شده و با اعتبار بخش خصوصی بالغ بر 7میلیارد تومان هزینه شده که باعث اشتغال‌زایی 80 نفر شده است.

شرکت صنایع غذایی که تولید محصول ایزومالت یکی از تولیدات دانش بینان و محصول شرکت شیرین سلامت است و زیر مجموعه شرکت محصولات بدون قند و رژیمی کامور که ماده اولیه آن که جایگزین شکر می‌شود قند خون را بالا نمی‌برد از آلمان وارد می‌شد و به عنوان سومین شرکت در دنیا به تولید این محصول دست پیدا کرده است، در محیطی با 30 هزار متر که 70 درصد پیشرفت داشته و با اعتبار بخش خصوصی 25 میلیارد تومان پیش‌بینی شده تا به بهره‌برداری برسد و در حال حاضر حدود 11 میلیارد هزینه شده است که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و باعث اشتغال‌زایی 80 نفر به طور مستقیم می‌شود.

شرکت نارمک نگین سپاهان که تکمیل کننده محصولات غذایی شرکت اصالت است در مساحت 6 هکتار با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده است و برای ماشین آلات نیز باید به قیمت ارز خریداری شود، هدف از ایجاد این شرکت تولید انواع کنسرو مواد غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی بوده و بیشتر در زمینه صادرات است که باعث اشتغال‌زایی حدود یک هزار نفر در چندین شیفت کاری می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار