جبرائیلی:سفره‌ ایرانی‌ها نسبت به سال ۹۱ کوچک‌تر شد

مدیر پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اگر دوستی و تسلیم شدن در برابر دنیا به قیمت نابودی بازار داخلی کشور باشد این دوستی فایده ندارد گفت: کشور به یکی از بازارهای دنیا تبدیل شده است.

جبرائیلی:سفره‌ ایرانی‌ها نسبت به سال ۹۱ کوچک‌تر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، یاسر جبرائیلی ظهر امروز در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون انتخابات پیشرو اظهار داشت: امروز اگر هر عقل سلیمی لیستی از وعده‌های روحانی را جلوی خود بگذارد، مقابل هر کدام یک ضرب‌در خواهد خورد.
وی افزود: موضوع روشن است، روحانی نتوانسته وعده‌هایش را عملی کند. با همان هیجانی که گفت در 100 روز مشکلات را حل می‌کنم، امروز می‌بینیم که می‌گوید مگر می‌شود مشکلات را 100 روزه حل کرد. امروز می‌بینیم که روحانی رقبایش را به خاطر وعده‌ افزایش یارانه، پوپولیست می‌خواند در صورتی که امروز خودش وعده‌ افزایش یارانه می‌دهد.
مدیر پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه بر اساس آمارهای موثق، می‌گوییم که کاهش تورم واقعیت است، ولی این سئوال را داریم که چگونه آن را انجام دادید؟ تصریح کرد: شما با حبس پول در بانک‌ها و ایجاد یک نرخ بهره‌ واقعی بی‌سابقه ارائه کردید و امروز در نتیجه‌ سیاست‌های شما هیچ نوعی از سرمایه‌گذاری سودآورتر از سپرده‌گذاری در بانک‌ها نیست.
وی ادامه داد: در این دولت نقدینگی بیش ‌از دو برابر شده و پول در بانک‌ها حبس شده است، به دلیل ناتوانی بانک‌ها حدودا شبی 7000 میلیارد کم می‌آورند و به هم قرض می‌دهند. اصلی ترین قرض دهنده نیز بانک مسکن است، ما شاهد ربای بین بانکی در این دولت هستیم، این نوع کنترل مثل زمانی ‌است که دو انتهای اتوبان را بسته و بگوییم ترافیک را مهار کردیم.
جبرائیلی بیان کرد: اگر این دولت ادامه پیدا کند در دور بعد شاهد رشد مجدد 230 درصد هزینه‌های جاری، کاهش اعتبارات و بودجه‌ عمرانی خواهیم بود. این را باید بدانیم دولتی که چهار سال این اقدامات را انجام داده، هیچ تضمینی بر عدم تکرارش نیست.
وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم سفره‌ ایرانی‌ها نسبت به سال 91 کوچک‌تر شد، این دولت سبب شده فردی که قبلا نان داشته الآن چیزی گیرش نیاید، سفره‌ مردم طبق آمار بانک مرکزی 8 درصد کوچک‌تر شده‌است، ما اگر می‌خواهیم در چهار سال آینده تولید ناخالص ایران از 412 میلیارد دلار به 312 میلیارد دلار برسد و اگر می‌خواهیم در 4 سال آینده 5100 واحد تولیدی تعطیل شود به روحانی رای دهیم.
مدیر پژوهشی خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: ما به افراد تعلقی نداریم و از فرد حمایت نمی‌کنیم بلکه از افکار حمایت می‌کنیم، اگر روحانی می‌آمد به جای تعطیل کردن 5100 واحد صنعتی 5100 واحد صنعتی ایجاد می‌کرد ما امروز به روحانی رای می‌دادیم و به‌خاطر این اقدامش از آن تقدیر می‌کردیم.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم سطح سرمایه گذاری در 4 سال آینده 20 درصد کاهش پیدا کند بار دیگر به روحانی رای دهیم، گفت: در حالی که تعرفه‌های پزشکی 12 هزار تومان بوده الان 40 هزار تومان است، سرمایه پزشکان 7 برابر شده ولی درآمد مردم نه.
جبرائیلی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت که یک وزارتخانه‌ هزینه‌زا است، نه سرمایه‌زا آمده اند برایش اوراق بدهی برایش منتشر کردند و به هیچ وجه پاسخ‌گوی آن نیستند.
وی با بیان اینکه خود دولت می‌گوید 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرده‌ایم، گفت: این خود ایراد دارد چون هواپیما خریده‌اند و آن را جزو سرمایه‌گذاری خارجی به حساب می‌آورند، در صورتی که هیچ تعریف علمی در اقتصاد مبنی بر اینکه اگر شما رفتی و از جایی وام گرفتی و محصول خارجی وارد کردی نامش را بتوان سرمایه‌گذاری خارجی گذاشت.
مدیر پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه دولت یازدهم وارداتش از چین بیش از دو برابر شده است، گفت: میزان واردات ما از چین در سال گذشته، 5 میلیارد دلار بیشتر شده‌است این در حالی است که معوقات بانکی که نشان دهنده ناتوانی یک بنگاه اقتصادی است، در دولت آقای روحانی 100 برابر افزایش داشته است.
وی ادامه داد: وزارت صنعت و معدن 800 قلم جنس اعلام کرد که نمونه‌ داخلی دارد، این اقلام نباید وارد می‌شد، در حالی که وقتی نمونه‌های با کیفیت داخلی موجود است نباید از چین و دیگر کشورها وارد می‌کردیم.
جبرائیلی با بیان اینکه اگر دوستی و تسلیم شدن در برابر دنیا به قیمت نابودی بازار داخلی کشور باشد این دوستی فایده ندارد، گفت: کشور به یکی از بازارهای دنیا تبدیل شده است، ما در زمان قاجار این بلا بر سرمان آمد و تا الان آثارش را می‌بینیم.
وی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر 75 درصد واحدها تولیدی سنگ تعطیل شد و کارگران زیادی تعطیل شدند، نتیجه‌اش این شد که مسکن مهر را تعطیل کردند. بگذارید مردم با همان مسکن مزخرفی که شما می‌گویید، خانه دار شوند.
مدیر پژوهشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برخی مردم در روستاها نیازمند همین 45 هزار تومان هستند، گفت: نخستین اشتباه روحانی این بود که فکر می‌کرد می‌تواند با مذاکره، فناوری هسته‌ای را حل کند، اگر شما بعد از برجام تحریم‌های هسته‌ای را برمی‌داشتید به شما رای می‌دادیم، نه اینکه الان بدون حل کردن آن وعده‌ برداشتن باقی تحریم‌ها را می‌دهید.
وی با بیان اینکه طرف غربی می‌گوید ما می‌دانستیم هدف ایران از غنی سازی ساخت سلاح نبود، افزود: اگر دوستی با آمریکا محصولش عربستانی شدن است ما این دوستی را نمی‌خواهیم.
جبرائیلی تصریح کرد: مشکلی که در برجام پیش آمد را ما با مذاکره رو در رو نتوانستیم حل کنیم الان با ایمیل چطور می‌خواهیم آن را حل کنیم؟
وی بیان کرد: آمریکا در چند دهه‌ گذشته تنها به دولت‌های ضعیف حمله کرده است، سال 2002 رزمایشی به اسم چالش هزاره در آمریکا برگزار شد که 250000 دلار هزینه آن بود، آنها می‌خواستند در آن سال به ایران حمله کنند اما در برابر قدرت موشکی ایران تسلیم شدند. آیا اقتدار موشکی ما سایه‌ جنگ را از کشور برداشته یا حضور شما در دولت؟
مدیر پژوهشی خبرگزاری فارس افزود: آمریکا می‌گوید به دلیل فناوری‌هایی که ایران دارد، نمی‌توانیم به آن حمله کنیم، هدف آمریکا فلج کردن ایران بود، آمریکا با استفاده از حمایت اپوزیسیون داخل و تحریم مالی امروز دارد ما را به سوی نابودی می‌کشاند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل ما با لیبرال‌ها این است که واقعیت‌ها را نمی‌بینند اگر واقعیت را می‌دیدند مشکلی با آنها نداشتیم‌، دولت روحانی به جای تلاش برای عدم وابستگی به دلار آمریکا کاری کرده که امروز ما وابسته به دلار آمریکا هستیم، ما باید روز جمعه جلوی نابودی ایران را بگیریم اگر ایران نابود شود، جمهوری اسلامی نابود می‌شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار