روزهای تمام آفتابی سپاهان با قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی حالا یکی از مهمترین چالش‌های دوران سرمربیگری خود را در سپاهان پیش رو دارد، اما نتایج تیم او در چهار بازی دوستانه پیش فصل که با سه پیروزی و یک تساوی همراه بوده، نشان می‌دهد که این تیم نسبت به تیم سال‌های گذشته که پیش فصل خوبی را هم سپری نمی‌کرد، تفاوت‌هایی دارد و می‌تواند با شروع طوفانی دربازی‌های ابتدایی فصل حتی در میان مدعیان قهرمانی هم قرار بگیرد.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: امیر قلعه‌نویی حالا یکی از مهمترین چالش‌های دوران سرمربیگری خود را در سپاهان پیش رو دارد، اما نتایج تیم او در چهار بازی دوستانه پیش فصل که با سه پیروزی و یک تساوی همراه بوده، نشان می‌دهد که این تیم نسبت به تیم سال‌های گذشته که پیش فصل خوبی را هم سپری نمی‌کرد، تفاوت‌هایی دارد و می‌تواند با شروع طوفانی دربازی‌های ابتدایی فصل حتی در میان مدعیان قهرمانی هم قرار بگیرد. آنها باید در 30 دیدار لیگ برتر و احتمالاً چند بازی جام حذفی مقابل رقیبان تا دندان مسلح به میدان بروند و رویارویی با حریفانی آماده که نقش‌های فراوانی برای موفقیت در لیگ پیش رو کشیده‌اند، پیکار کنند. از سوی دیگر باشگاه فولادمبارکه سپاهان برای جبران ناکامی‌های چند فصل گذشته با تمام وجود وارد میدان شده تا قلعه‌نویی برای ساختن تیمی قدرتمند کمترین کمبودی احساس نکند. جذب بازیکنان موردنظر سرمربی تازه‌وارد و برگزاری اردوی تدارکاتی ترکیه را می‌توان مثل حمایت‌های همه‌جانبه باشگاه سپاهان از قلعه‌نویی به شمار آورد.

دوری قلعه‌نویی از تغییرات غیرضروری

با حضور امیر قلعه‌نویی در سپاهان هفت بازیکن یعنی علی کریمی، مهدی شریفی، مهدی امینی، مسعود حسن‌زاده، رضا میرزایی، ابراهیم عالمه، ادون حسنی، مروان حسین و محمود قائد رحمتی از تیم جدا شدند. بازیکنانی که فصل پیش از مهره‌های کلیدی کرانچار به‌حساب می‌آمدند و دربازی‌های لیگ هفدهم برای زردپوشان اصفهانی به میدان می‌رفتند. در لیگ فصل جاری امیر قلعه‌نویی به‌جای بازیکنان جداشده، ابراهیم صالحی، بختیار رحمانی، خالد شفیعی، سجاد شهباززاده، سید پیام نیازمند، شهاب عادلی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی و کی‌روش استنلی سوارز را جذب کرد. یعنی 9 بازیکن از تیم جدا شدند و 9 بازیکن جدید جای آنها را گرفتند. البته در روزهای آینده یک بازیکن خارجی دیگر نیز به ترکیب سپاهان اضافه خواهد شد. قلعه‌نویی از ایجاد تغییرات غیرضروری در سپاهان خودداری کرده و به ظاهر بازیکنان جدید نیز همگی بر اساس برنامه‌های موردنظر سرمربی تیم سپاهان جذب‌شده‌اند، نه صرفا بر اساس عملکرد فصل گذشته آنها در تیم‌هایشان. موضوعی که می‌تواند خوش‌بینی برای موفقیت تیم قلعه‌نویی را بیشتر هم کند. مدعای این حرف می‌تواند ترکیب طلایی پوشان برابر ارزروم اسپور باشد که تنها سه بازیکن جدید نسبت به فصل گذشته در بین 11 نفر اصلی دیده شدند. نیازمند، پوقاز، جعفری، یزدانی، آقایی، بحیرایی، شهباز زاده، پاپی، انصاری، صالحی و سوارز بازیکنانی بودند که ترکیب اولیه طلایی پوشان اصفهانی مقابل ارزروم اسپور به میدان رفتند. در نیمه دوم این دیدار هم محمد ایرانپوریان، رضا دهقانی، مهرداد محمدی، میلاد سرلک، جلال علی محمدی، محمد کریمی به‌جای نفرات ثابت مورد محک امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم و کادر فنی قرار گرفتند. گل‌های سپاهان در این دیدار را کی روش استنلی در دقیقه ۲۳، سجاد شهباززاده در دقیقه ۸۲ و مهرداد محمدی در دقیقه ۸۷ به ثمر رساندند و تک‌گل تیم ترکیه‌ای نیز در نیمه نخست به ثمر رسید که سبب شد تا دو تیم با تساوی در نیمه نخست راهی رختکن شوند. در دو فصل گذشته عدم هماهنگی میان بازیکنان سپاهان یکی از مشکلات اصلی این تیم از نگاه کارشناسان بوده است.

آغاز تغییرات در سپاهان با انقلاب ویسی

فصل پانزدهم لیگ برتر که شروع شد، سپاهانی‌ها در تکرار نمایش‌هایی که قهرمانی لیگ چهاردهم را برای آن‌ها به همراه داشت، ناکام ماندند و همین موضوع عاملی شد تا مدیران وقت باشگاه برای بازگرداندن طلایی پوشان به دوران خوب گذشته به سراغ سرمربی قهرمان لیگ پانزدهم یعنی عبدا... ویسی بروند و نیمکت تیمشان را به این مربی جوان بسپارند. نخستین کار عبدا... ویسی در تیم جدید خود خداحافظی با جمع پرشماری از بازیکنان قدیمی سپاهان بود که به کنایه از آن به‌عنوان انقلاب ویسی در این تیم هم نام‌برده می‌شود. شدت تغییرات ویسی به حدی بود که تنها رسول نویدکیا، محرم نویدکیا و حسین پاپی از تیم لیگ چهاردهم سپاهان در تیم باقی ماندند و برخی از بازیکنان آکادمی طلایی پوشان نظیر آرمین سهرابیان، میلاد سرلک، حامد بحیرایی نیز فرصت حضور در تیم اصلی را پیدا کردند، اما این تغییرات زیاد جواب نداد و در شش هفته مانده به پایان مسابقات، نتایج کسب‌شده توسط ویسی سبب شد تا کرانچار هدایت طلایی پوشان را برای دومین مقطع بر عهده بگیرد.

کرانچار و ابراهیم‌زاده هم چاره‌ساز نشدند

با حضور کرانچار بازهم ترکیب سپاهان دستخوش تغییرات زیادی شد و تنها چند بازیکن از تیم ویسی در تیم باقی ماندند. اما این تغییرات بازهم کارساز نشد و سرمربی کُروات سپاهانی‌ها که اکنون به‌عنوان مربی تیم امید فعالیت می‌کند، در پایان هفته بیست‌ویکم از کار برکنار شد تا منصور ابراهیم‌زاده تا پایان فصل هدایت طلایی پوشان را بر عهده بگیرد. باور هواداران و برخی کارشناسان اصفهانی این بود که ابراهیم‌زاده می‌تواند سپاهان را از این شرایط بحرانی خارج کند اما جایگاه پایانی سپاهان نشان داد ابراهیم‌زاده هم عملاً نتوانسته کار خاصی انجام دهد چراکه میانگین امتیاز گیری تیم زردپوش اصفهانی در بیست‌ویک هفته‌ای که کرانچار بروی نیمکت این تیم می‌نشست با 9 هفته که ابراهیم‌زاده سکان‌دار سپاهان بود تغییری نکرد و میانگین یک امتیاز از هر بازی باقی ماند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار