مهاجرت سرمایه گذاران اصفهانی به کرمان

نماینده مردم گلپایگان گفت: به لحاظ بروکراسی حاکم در استان سرمایه گذاران، اصفهان را برای سرمایه گذاری نمی پذیرند و در استان های دیگر مانند کرمان سرمایه گذاری کرده اند.

نماینده مردم گلپایگان گفت: به لحاظ بروکراسی حاکم در استان سرمایه گذاران، اصفهان را برای سرمایه گذاری نمی پذیرند و در استان های دیگر مانند کرمان سرمایه گذاری کرده اند.
به گزارش خ مهر ، علی بختیار شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال گلپایگان، اظهار داشت: با توجه به شرایط بحران اقتصادی کشور مدیران باید جهادگونه در تمامی ساعات شبانه روز دست از تلاش برای رفع مشکلات مردم برندارند.
وی با تأکید بر اینکه امروز اشتغال باید اولویت نخست کشور قرار گیرد، افزود: با برنامه ریزی مدون و هماهنگی مدیران کارگروه اشتغال شهرستان باید به نرخ بیکاری تک رقمی برسیم.
نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: به لحاظ برخی سخت گیری ها و بروکراسی حاکم در استان سرمایه گذاران، استان اصفهان را برای سرمایه گذاری نمی پذیرند و در استان های دیگر مانند کرمان به دلیل عدم بروکراسی سرمایه گذاران در وادی اشتغال ورود پیدا کرده اند.
وی با اشاره به مأموریت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اشتغال زایی است، بیان داشت: ظرف دو هفته آینده تمام بانک های عامل موظفند پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات اشتغال کارآفرینان را اعلام کنند.
بازگشت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی به صندوق بانک ها
بختیار تصریح کرد: کارآفرینان پرونده های معوق، برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند و مدیران بانک ها نیز با برطرف کردن بروکراسی، مشکل دریافت تسهیلات را برطرف کرده تا ظرف یک ماه کل منابع فراگیر شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت معوقات بانکی در مجلس تصویب و به بانک ها پرداخت شد و در این راستا بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی به صندوق بانک ها برگردانده شد، افزود: در کمیسیون تلفیق ۲۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای از بودجه کسر و برای طرح های بزرگ به بخش اشتغال اختصاص داده شد.
نماینده گلپایگان در مجلس بیان داشت: دولت نباید رقیب بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح های ملی بزرگ شود، زیرا منابع برای احداث طرح های ملی بزرگ نباید صرف شود.
وضعیت اشتغال گلپایگان حاد است
وی افزود: نرخ بیکاری در گلپایگان ۱۴.۷ درصد، در استان ۱۴.۴ درصد و در کشور نُرم بیکاری ۱۲.۲ درصد است.
بختیار تأکید کرد: نرخ بیکاری در گلپایگان با توجه به کارخانه های قطعه سازی بزرگ، مونتاژ خودرو و قدیمی‌ترین شهرک صنعتی است که در سال ۶۲ احداث و مورد بهره برداری صنعتگران قرار گرفته است با کمک و مساعدت استان باید در انتهای سال جاری به نرخ بیکاری تک رقمی برسد.
وی در پایان با بیان اینکه بالا بردن ریسک مدیریت یکی از اهرم‌ هایی است که کشور را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد، افزود: ریسک تصمیم گیری مدیران کشور پایین است و با این روش نمی‌توان کشور، شهرستان و بانک ها را مدیریت کرد و به دلیل ضعف حاد اشتغال بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال تخصیص داده شده که با این رقم وضعیت اشتغال شهرستان حاد است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار