افزایش ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک در اصفهان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: شهریه مهدهای کودک در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در استان اصفهان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: شهریه مهدهای کودک در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در استان اصفهان ۱۵ درصد افزایش یافته است.
مجتبی ناجی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه تعرفه مهدهای کودک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین و به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی نیز بر اساس طبقه‌بندی استان‌ها تعرفه‌ها را ابلاغ می‌کند.
وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ افزود: البته باید توجه داشت که نرخ تعرفه مهدهای کودک بسته به ستاره دار بودن این مراکز، در مناطق شهری و روستایی نیز متفاوت است. همچنین نرخ مهدهای کودک در همه مناطق شهری و روستایی کشور در سامانه emahd.ir درج شده است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مجوز مراکز پیش دبستانی به صورت مشترک توسط بهزیستی و آموزش‌وپرورش صادر می‌شود، گفت: صدور مجوز برای مهدهای کودک که آموزش ونگهداری کودکان زیر چهار سال را برعهده دارد، تنها از سوی بهزیستی انجام می‌شود.
وی به فعالیت ۸۰۰ مهد کودک شامل مهدهای خصوصی، خودکفا، روستامهدها و آدینه مهدها در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: به صورت میانگین ۳۶ هزار کودک به این مراکز مراجعه می کنند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد این کودکان به تعداد حدود ۱۷ هزار و پانصد نفر دختر و مابقی پسر بوده‌اند.
تنها ۱۰ درصد کودکان اصفهان به مهدکودک می‌روند
ناجی تصریح کرد: در استان اصفهان حدود ۳۵۰ هزار کودک سه تا شش سال زندگی می کنند که تنها ۱۰ درصد از آنها به مهدهای کودک مراجعه می‌کنند.
وی به نظارت دقیق بهزیستی بر روی فعالیت مهدهای کودک تاکید کرد و افزود: صلاحیت مدیران مهدهای کودک از طریق سیستم‌های گزینشی ارزیابی می‌شود و در مورد مسئولان فنی مهدها هم به همین نحو عمل می‌شود. مربیان این مراکز نیز دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و از طریق گزینش و مصاحبه صلاحیت آنها توسط کارشناسان بهزیستی تایید می‌شود.
معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیاناینکه بخش عمده ای از شکایات از مهدهای کودک در خصوص دریافت شهریه مازاد بوده است، افزود: در خصوص کیفیت خدمات، بهداشت و آموزش شکایتی نداشتیم چرا که تعداد بالای مهدها، رقابت برای افزایش کیفیت را بالا برده است.
وی با بیان اینکه متاهل و یا مجرد بودن از شرایط واگذاری مجوز مهد کودک نیست، ادامه داد: افراد متاهل کمتر از افراد مجرد نسبت به دریافت مجوز مهدکودک تمایل دارند.
ناجی با بیان اینکه پروانه فعالیت مهدهای کودک به صورت سه ساله صادر می‌شود، تصریح کرد: تمدید پروانه فعالیت منوط به گذراندن دوره‌های بازآموزی و ضمن خدمت بوده که این امر در سطح مدیران و مربیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی در خصوص بازرسی‌ از مهدهای کودک گفت: بازرسی از مهدهای کودک در شهرهای بزرگ مانند اصفهان هر شش ماه یکبار و در شهرهای کوچک هر سه ماه یکبار انجام می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار