جشنواره تئاتر «حمایت از کالای ایرانی» در دهاقان برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان گفت: جشنواره تئاتر در قالب طنز و با موضوعات حمایت از کالای ایرانی و آسیب اجتماعی به زودی در شهرستان دهاقان برگزار می‌شود و هنرمندان دهاقانی و شهرهای هم‌جوار می‌توانند کارهای هنری خود را در این جشنواره ارائه دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان گفت: جشنواره تئاتر در قالب طنز و با موضوعات حمایت از کالای ایرانی و آسیب اجتماعی به زودی در شهرستان دهاقان برگزار می‌شود و هنرمندان دهاقانی و شهرهای هم‌جوار می‌توانند کارهای هنری خود را در این جشنواره ارائه دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، سعید طبیبیان صبح امروز در جلسه کمیته تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان دهاقان اظهار کرد: جشنواره تئاتر در قالب طنز و با موضوعات حمایت از کالای ایرانی و آسیب اجتماعی به زودی در شهرستان دهاقان برگزار می‌شود و هنرمندان دهاقانی و شهرهای هم‌جوار می‌توانند کارهای هنری خود را در این جشنواره ارائه دهند.
وی افزود: اگر مشکلات جوانان، بانوان و ایثارگران را شناسایی کنیم گام مؤثری برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی برداشته‌ایم؛ منشأ خشم آمار بالایی در کشور ما دارد و در شهرستان دهاقان هم شاهد این معضل هستیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان ضعف در نشاط اجتماعی را منجر به خشم دانست و گفت: آمار بالای خشم در کشور نشان‌دهنده ضعف در فراهم کردن نشاط اجتماعی بوده که در قالب پرورش هنر و آموزش باید خشم را کنترل و کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان و ورزشکاران به سبب سرگرمی به هنر و ورزش تخلیه روانی می‌شوند و افراد را باید به سمت ورزش و هنر سوق داد.
طبیبیان ورود بخش خصوص را ضروری و مؤثر برشمرد و یادآور شد: توان ادارات محدود بوده و ادارات به تنهایی و با اعتبارات کم نمی‌توانند کاری را پیش ببرند و باید بخش خصوصی هم وارد عمل شود و ظرفیت فرهنگی، هنری و ورزشی ایجاد کند.
وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از فراری دادن سرمایه‌گذاران اذعان داشت: کوته‌نظری‌ها در شکل‌گیری بخش خصوصی منجر به فراری دادن سرمایه‌گذار می‌شود.
ابراهیم علی‌همت نماینده فرمانده انتظامی نیروی انتظامی شهرستان دهاقان نیز در این جلسه نیز تأکید کرد: اولویت جرائم و نزاع و درگیری اولویت نخست را در شهرستان دهاقان دارد و سرقت و مواد مخدر و جرائم مالی و اقتصادی بعد از آن قرار دارند.
وی شهرستان دهاقان را نیازمند اورژانس اجتماعی دانست و متذکر شد: با توجه به این جرائم نیاز به فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان دهاقان مشهود است.
نماینده فرمانده انتظامی نیروی انتظامی شهرستان دهاقان آسیب فضای مجازی را جدی دانست و عنوان داشت: فضای مجازی به آموزش جدی نیاز دارد اما این آسیب جدی گرفته نمی‌شود؛ جلسات متعددی برای خانواده‌ها گرفته شده اما هنوز حساسیت لازم در این راستا وجود ندارد.
هوشنگ نوابی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان بیان کرد: طلاق آسیب اجتماعی مهمی در جامعه بوده و ما برای کاهش این معضل 47 کارگاه سبک زندگی در کل شهرستان راه‌اندازی کنیم.
وی از کاهش 11 درصدی طلاق در دهاقان خبر داد و افزود: در سال گذشته با کاهش 11 درصدی طلاق مواجه بودیم که هم‌چنان آموزش در این زمینه برای کاهش بیشتر در دستور کار قرار دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان ابراز داشت: در هفته عفاف و حجاب نیز 22 کارگاه برگزار شد و اهدای شاخه‌های گل به فروشندگان خانم و فضاسازی شهر انجام شد و در دهه کرامت برنامه‌های شادی بخش، اکران فیلم و حضور خادمان امام رضا(ع) در دستور کار قرار دارد.
علی‌اصغر قاسمیان فرماندار شهرستان دهاقان نیز در این جلسه گفت: جلسات فرهنگی و اجتماعی شهرستان دهاقان باید تخصصی‌تر برگزار شود زیرا دغدغه مسؤولان و به خصوص مقام معظم رهبری تلقی می‌شود.
وی افزود: جلسات متعددی تاکنون با حضور رهبر انقلاب، سران قوا و مسؤولان مربوطه در این راستا برگزار شده و به مسائل اجتماعی پرداخته شده است.
فرماندار شهرستان دهاقان عدم پرداختن به موضوعات اجتماعی را منجر به مشکلات سیاسی و امنیتی دانست و گفت: موضوعات اجتماعی زیربنای بسیاری از مسائل بوده که اگر خوب به آن پرداخته نشود وارد حوزه‌های سیاسی و امنیتی می‌شود و برای جامعه مشکل ایجاد می‌کند؛ ظرفیت دستگاه‌های ما خوب بوده اما هم‌چنان جوابگوی نیازها نیستند.
وی با بیان این که نرخ مشارکت‌های غیردولتی در کشور ما پایین است، خاطرنشان کرد: مشارکت ظرفیت‌های غیر دولتی نیاز بوده و نرخ مشارکت‌های غیردولتی در کشور ما پایین است و باید به خیرین و سرمایه‌گذاران در جلسات تخصصی پرداخته شود.
قاسمیان از فعالیت 23 سازمان مردم نهاد در دهاقان خبر داد و اذعان داشت: در شهرستان دهاقان 23 سازمان مردم‌نهاد داریم و باید در جلسات تخصصی راهکارهای فعال شدن سازمان‌ها و بخش‌های غیردولتی بررسی شود و کارها به صورت علمی پیش رود و مبتنی بر علم باشد.
وی با تأکید بر این که راهکارهای علمی نیز مبتنی بر واقعیت‌های جامعه باشد، تصریح کرد: راهکارهای علمی نیز مبتنی بر واقعیت‌های جامعه باشد و با توجه به آن برنامه‌ریری کنیم تا آحاد جامعه از پیر و جوان در بر بگیرد.
فرماندار شهرستان دهاقان کف جامعه و نیازهای جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و یادآور شد: کف جامعه چیست؟ نیازهای واقعی آن چیست؟ ذائقه سطوح مختلف چیست؟ اگر برنامه‌ریزی اشتباهی صورت گیرد از آن استقبال نمی‌شود و گاهی برخی از برنامه‌های فرهنگی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در مسائل سهم دارند و با مشارکت بخش خصوصی موضوعات اجتماعی را درست و تخصصی دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار