کشف و شناسایی محوطه باستانی فیض آباد آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اران و بیدگل گفت: محوطه ای باستانی در اطراف منطقه فیض آباد آران وبیدگل کشف و شناسایی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اران و بیدگل گفت: محوطه ای باستانی در اطراف منطقه فیض آباد آران وبیدگل کشف و شناسایی شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اران و بیدگل گفت : پس از گمانه زنی های پی در پی درباره وجود منطقه ای باستانی در فیض آباد در نیمه اول سال گذشته این منطقه اکنون به صورت کامل شناسایی شد .
مجید نوری افزود : طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی ، این محوطه باستانی به مساحت 45 هکتار مربوط به عصر ایلخانی و محل زندگی اقوام مختلف بوده است.
نوری گفت : شناسایی دو بخش مهم این محوطه شامل ارگ و شارستان و ساختارهای خشت و چینه و تودرتو از دیگر کشفیات باستان شناسان از این محوطه تاریخی بوده است.
وی با بیان اینکه بقایای ساختمان های بدست آمده از این محوطه دارای بافت و ساختی خشتی و دارای کف و اندود گچ است گفت : در مهر امسال کاوش علمی این محوطه و فعالیت های میدانی برای بررسی ساختار فضاهای موجود با حضور گروه های خبره باستان شناسی و کاوشگران انجام می شود ..
آران و بیدگل با قدمت سیلک 7 هزار ساله در 210 کیلومتری شمال اصفهان واقع است و تاکنون عملیات کشف و شناسایی دو محوطه تاریخی ویگل و فیض آباد در اران انجام شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار