قیمت مواد اولیه گز و شیرینی ۳ برابر شد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان گفت: قیمت مواد اولیه تولیدات ما از جمله پسته با افزایش ۳ برابری روبه‌رو شده که این افزایش نرخ روی محصولات ما تأثیر‌گذار بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان گفت: قیمت مواد اولیه تولیدات ما از جمله پسته با افزایش ۳ برابری روبه‌رو شده که این افزایش نرخ روی محصولات ما تأثیر‌گذار بوده است.
حسن شریفی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به گرانی مواد اولیه گز و شیرینی اظهار داشت: قیمت مواد اولیه تولیدات ما از جمله پسته با افزایش 3 برابری روبه‌رو شده است. بادام، وانیل و سایر مواد اولیه نیز افزایش قیمت داشته، علاوه بر این مقوا و کاغذ نیز در ماه‌های اخیر گران شده که همه این افزایش نرخ‌ها روی محصولات ما تأثیر‌گذار بوده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان در پاسخ به این سئوال که فعالان این صنف در پایتخت، از کمبود مواد اولیه و خودداری از در اختیار قرار دادن آن به قنادی‌ها شکایت دارند، آیا در اصفهان نیز چنین مشکلاتی وجود دارد، گفت: توزیع مواد اولیه مانند قبل سهمیه بندی نیست و قنادی‌ها جنس خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.
وی با بیان اینکه تولیدات این صنف جزء اولویت‌ها نیست و مواد اولیه باید توسط خود قنادان خریداری شود، خاطرنشان کرد: مواد اولیه موجود است اما قیمت‌ها بالا رفته و مشکل حال حاضر ما همین گرانی است که امیدواریم شرایط بهتر شود.
شریفی با اشاره به مشکلات اقتصادی در سطح کلان گفت: ما اکنون واردات داشته و از این نظر دچار وابستگی هستیم، وقتی روغن که ماده اولیه محصولات ما است از خارج وارد می‌شود طبیعی است که با نوسانات اقتصادی دچار مشکل شویم.
وی با اشاره به وجود دو مشکل در این صنف گفت: متأسفانه تبلیغات، سبب شده تا خانواده‌ها از مصرف شیرینی خودداری کنند، مردم یک بشقاب بزرگ ماکارونی، پیتزا و یا فست فود کامل را می‌خورند اما با این توجیه که شیرینی چاق کننده است آن را مصرف نمی‌کنند که فعالیت صنف ما را دچار مشکل کرده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان افزود: مشکل دیگر مسئله فرهنگی است، متأسفانه در این اوضاع برخی افراد از آب گل آلود نیز ماهی می‌گیرند و بر مشکلات می‌افزایند.
وی تصریح کرد: ما در حوزه کسب و کار می‌گوییم هر 10 درصد گرانی، سبب می‌شود که تولید به همان نسبت کاهش پیدا کند، اکنون واحدهای بزرگ با آن همه سرمایه‎‌گذاری دچار مشکل هستند و به تبع آن واحدهای کوچک نیز گرفتار هستند، به هر حال امیدواریم هستیم که بهترین تصمیم در زمینه حل مسائل اقتصادی گرفته شود تا از این شرایط گذر کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار