ضرورت شناسایی گسل‌های ریز در کاشان

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با شناسایی گسل های عمده در این منطقه، مشخص شد که بیمارستان بلوار امام رضا (ع) در مسیر گسل قرار گرفته که تا انجام مطالعات دقیق باید جلوی عملیات ساخت آن گرفته شود.

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با شناسایی گسل های عمده در این منطقه، مشخص شد که بیمارستان بلوار امام رضا (ع) در مسیر گسل قرار گرفته که تا انجام مطالعات دقیق باید جلوی عملیات ساخت آن گرفته شود. به گزارش ایسنا، حسینعلی وکیل اظهار کرد: با هدف انجام مطالعات ریز پهنه بندی شهر کاشان دو کارگروه زمین شناسی و فرونشست ها و کارگروه سازه و ابنیه تشکیل شده است تا مقاوم‌سازی ابنیه نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: گسل های عمده در منطقه کاشان شناسایی شده، اما برای گسل های ریز، مطالعات انجام نشده است، در حالی که شهرهای کرج، مشهد، کرمان و تهران گسل های ریز نیز شناسایی شده و در طرح تفصیلی نیز ساخت و ساز در این مسیرها ممنوع شده است.
نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: با توجه به آنکه خطوط هم شتاب تا روی بستر سنگی شناسایی شده، اما قابل استفاده مدیریت شهری نیست، بنابراین شناسایی گسل های ریز در منطقه کاشان باید انجام شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار