بالانشینی زودهنگام اصفهانی‌ها

تیم‌های اصفهانی لیگ برتر در پایان هفته دوم مسابقات رتبه‌های دوم و چهارم جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند. آن‌ها از دو بازی چهار امتیاز کاسب شده‌اند تا هوادارانشان به آینده سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ هجدهم امیدوار باشند.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم‌های اصفهانی لیگ برتر در پایان هفته دوم مسابقات رتبه‌های دوم و چهارم جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند. آن‌ها از دو بازی چهار امتیاز کاسب شده‌اند تا هوادارانشان به آینده سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ هجدهم امیدوار باشند.

این در حالی است که هر دو تیم در لیگ فصل گذشته کاملا سرنوشت متفاوتی داشتند. هرچه ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی هفته‌به‌هفته درخشان‌تر ظاهر می‌شد در نقطه مقابل سپاهان سقوط باورنکردنی را تجربه می‌کرد تا جایی که طلایی پوشان فاصله چندانی با سقوط به لیگ دسته یک پیدا نکردند؛ اما فصل جدید کاملا شرایط تغییر کرده و به‌احتمال فراوان یکی از این دو تیم در میان مدعیان قهرمانی خواهد بود. البته شاید این پیش‌بینی کمی زودهنگام و عجولانه تلقی شود اما نشانه‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد که می‌توان به سرنوشت سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ فصل جاری چشم امید بست.

سپاهان تیمی در اندازه قهرمانی

تیم فوتبال سپاهان در حد و اندازه‌های قهرمانی بسته است و پرافتخارترین مربی لیگ را هم به خدمت گرفته تا عملا همه مقدمات فتح جام را فراهم کرده باشد. این در حالی است که پروژه فعالان نقل و انتقالات سپاهانی‌ها تازه به پایان رسیده و آنها چند روز پیش با یک هافبک مجارستانی به توافق رسیدند. نگاهی به خطوط سه‌گانه سپاهان در دو دیداری که مقابل نفت آبادان و سپیدرود رشت به میدان رفتند هم ستاره‌هایی را نشان می‌دهد که هرکدام می‌توانند سرنوشت دیداری را تغییر دهند. به‌طور مثال طلایی پوشان در خط آتش کی‌روش استنلی رادارند که فصل پیش بار اصلی خط حمله ذوب‌آهن را بر دوش می‌کشید. مهار این بازیکن تنومند برزیلی در هوا برای بسیاری از مدافعان تیم‌های لیگ برتری بسیار دشوار خواهد بود همان‌گونه که فصل پیش کی روش هرچند در گلزنی چندان توفیقی به دست نیاورد اما تااندازه‌ای مؤثر بازی کرد که قلعه‌نویی در هر بازی روانه میدان کند. سجاد شهباززاده و ساسان انصاری دیگر مهاجمان اسم‌ورسم‌دار سپاهان به‌حساب می‌آیند که اتفاقا در بازی جمعه‌شب مقابل سپیدرود رشت پایشان به گلزنی باز شد و آن‌هم نه یک بار بلکه دو بار. دو مهاجمی که ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ انصاری بازیکنی سرعتی است که در جا گذاشتن مدافعان حریف و ضربه‌های ناگهانی به سمت چهارچوب مهارت بالایی دارد. انصاری همچنین خودش را خوب در موقعیت گل قرار می‌دهد. سجاد شهباززاده هم بازیکنی است که از قد بلند بهره می‌برد اما تنها ویژگی‌اش ضربات سر نیست بلکه روی زمین هم توانا است. در خط میانی، مهدی کیانی بار این خط را به دوش می‌کشد و همین تنهایی کیانی تا حدودی برای سپاهان می‌تواند مشکل‌ساز شود. البته هنوز از ولادیمیر کومان رونمایی نشده تا توانایی‌هایش برای میدان داری در مرکز زمین مورد ارزیابی قرار گیرد. در خط دفاعی و دروازه هم خیال امیر قلعه‌نویی از داشتن ستاره‌هایی باتجربه همچون عزت پورقاز، سیاووش یزدانی و خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان و سیعد آقایی تا حدودی راحت است.

ذوب‌آهن با نمازی امیدوار به آینده

انتخاب امید نمازی به‌عنوان سرمربی جدید ذوب‌آهن تردیدهایی را پیرامون آینده این تیم اصفهانی ایجاد کرد اما حالا که دو هفته از لیگ گذشته است می‌توان به آینده سبزها امیدوار بود. تیمی که از دو بازی چهار امتیاز به دست آورده و در مقابل استقلال بازی تماشاگرپسندی را ارائه کرد. ذوبی‌ها که از بازی نخست سه امتیاز بسیار شیرین را کاسب شده بودند در بازی دوم میزبان استقلال شدند و هرچند دو بار از حریف صاحب‌نام تهرانی پیش افتادند اما در حفظ نتیجه موفق عمل نکردند. تساوی پر گل دو بر دو با شاگردان شفر نشانه‌هایی از یک تیم منسجم و با برنامه را بروز داد هرچند باید چشم‌انتظار نتایج هفته‌های پیش روی شاگردان نمازی نشست. البته ذوبی‌ها در همین دو بازی گذشته مشکلاتی در خط دفاعی از خود نشان داده‌اند که از چشم‌های تیزبین امید نمازی دور نمانده است. خط دفاعی ذوب‌آهن با حضور محمد نژادمهدی و نوید محمدزاده چندان مطمئن نیست بویژه آن‌که در کناره‌ها میلاد فخرالدینی و مهران درخشان مهر قرارگرفته باشند. دو بازیکنی که حداقل در انجام وظایف دفاعی چندان کارآمد نیستند بویژه درخشان مهر که در بازی با استقلال بسیار سردرگم و پراشتباه ظاهر شد. این بازیکن جوان در نیمه دوم بازی با استقلال اشتباهات دامنه‌داری انجام داد و سرمربی ذوب‌آهن هم به دلیل این‌که روی نیمکت جایگزینی نداشت مجبور شد تا درخشان مهر را تا پایان بازی در زمین نگه دارد. نمازی در مصاحبه‌های بعد از بازی به مشکلات تیمش در خط دفاع اشاره کرد و هرچند به‌طور مشخص نامی از درخشان مهر به میان نیاورد اما به این موضوع اشاره کرد که نیاز به جذب مدافع دارد. در این میان استفاده از یک دروازه‌بان ششدانگ درون دروازه بزرگ‌ترین نعمتی است که ذوب‌آهن از آن بهره می‌برد. مظاهری که هرروز بر تجربه‌اش اضافه می‌شود در دو دیداری که این فصل برای سبزپوشان اصفهانی به میدان رفته است بدون اشتباه ظاهرشده تا خیال نمازی از آخرین سنگر دفاعی تیمش راحت باشد. ذوب‌آهن لیگ هجدهم در دو بازی گذشته نمره خوبی دریافت می‌کند اما هنوز گردنه‌های سخت و نفس‌گیر لیگ باقی‌مانده و نمازی باید شاگردانش را برای عبور از این مسیرهای دشوار آماده کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار